Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2458) : eval()'d code on line 205
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM  (Przeczytany 47821 razy)

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3512
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 13, 2018, 14:12:02 »
O możliwe, że cię ostatnio w sklepie widziałem, jak wyzywałeś kasjerkę bo jej się rolka zacięła. A jeśli to był ktoś inny, to pewnie charakterem podobny.

Nie, ja byłem tym stojącym kawałek dalej i patrzącym jak z twarzą wgapioną w podłogę udajesz, że nie widzisz całej sytuacji bojąc się zwrócić uwagę.

A co to już własnej opini nie można wyrazić???
Moim zdaniem to również pomysł z dupy.

Całe szczęście, że Ty się znasz i widzisz to wszystko przez różowe okulary. A jak chcesz eksperymentować na żywym organiźmie to wydał 750 mln ze swoich i sobie obserwuj czy to wypali.

Można mieć opinię i można oceniać. Ale wypadałoby to robić w stosunku do projektu już istniejącego od jakiegoś czasu. Wróżenie z fusów jest co najmniej śmieszne.

Zresztą, podobnie było jak biurowce budowali. Hurr durr, tyle biurofcuff, a na co to komu poczebne! A jak się okazało, że firm pełno w tych biurowcach i miejsc brakuje to już cichutko siedzą. XD

Ta kolej będzie zajebista i jestem w stanie się o to założyć. Szczecin ma świetną obwodnicę kolejową, aż żal, że to już od dawna nie jest wykorzystywane. No i pociągi dają większy komfort niż autobusy, ja się z miłą chęcią przesiądę. Problem jest taki, że ludzie w tym regionie nie są przyzwyczajeni do takich rozwiązań więc nawet po budowie może upłynąć kilka lat zanim to się zmieni. Ale jestem dobrej myśli.
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline Korzen

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 13, 2018, 14:54:50 »
Nie, ja byłem tym stojącym kawałek dalej
Wstydzisz się już. Słusznie, bo Twoje chamstwo było niepotrzebne. Przeprosiny przyjęte.
Problem jest taki, że ludzie w tym regionie nie są przyzwyczajeni do takich rozwiązań więc nawet po budowie może upłynąć kilka lat zanim to się zmieni. Ale jestem dobrej myśli.
No i przyznajesz, że to będzie klapa. I po roku, dwóch, pięciu, trzeba będzie powtarzać, że kolej jest super tylko ludzie jeszcze tego nie zrozumieli. Jeszcze tylko 5 lat i ludzie zaczną jeździć. Jeszcze tylko 3. Jeszcze rok i już będzie prawie.  Jak na lotnisku w Radomiu. Wg zarządców lotnisko jest super i tylko trzeba je jeszcze trochę doinwestować i w końcu zacznie zarabiać. I tak można w kółko. Trzeba będzie ludziom tylko trochę utrudnić życie, zlikwidować autobusy i zmusić do używania pociągów. A ludzie będą woleli samochody i likwidacja autobusów spowoduje zwiększenie korków. Bo jak ludzie policzą: dojazd do przystanku 10 min. + Czekanie na pociąg 5 min. + Jazda 25 minut + Dojscie z przystanku do pracy 15 minut =  1 godzina. Dojazd własnym samochodem 30 min. W drodze powrotnej to samo + większe oczekiwanie na pociąg bo ludzie nie kończą pracy tak by dopasować się do pociągu.

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4366
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 13, 2018, 15:35:03 »
Ci, którzy krytykują SKM zapomnieli chyba, ile lat minelo od czasu, gdy zlikwidowane zostały lokalne polaczenia kolejowe PKP. Drogi od tamtego czasu się niewiele zmieniły, asfalt miedzy wyremontowanym wiaduktem w Msciecinie, a skrzyżowaniem z Policka przy Galerii Polnoc pamięta czasy komuny. Samochodów Przybyło, co widać każdego dnia w godzinach szczytu, niewielkie utrudnienie i zaczyna się masakra. W pierwszej kolejnosci obrywaja wlasnie pasażerowie autobusów. Szybka Kolej Metropolitalna ma wlasnie za zadanie rozladowac ruch na ulicach. Jestem przekonany, ze jeżeli czas podroży będzie krótszy i jej cena do dalszych dzielnic Szczecina będzie atrakcyjna, to przejazdy nowoczesnymi składami SKM stana się popularne. I jeszcze jedno, takich pieniędzy na dofinansowanie nie dostaje się ot tak. Najpewniej dokonano odpowiednich analiz, które potwierdziły sens tej inwestycji. Co do halasu, to wydaje mi się, ze beda musialy zostać spełnione odpowiednie normy, co będzie skutkowało zakupem cichych składow i budowa ekranów dzwiekochlonnych. Moim zdaniem SKM jest jak najbardziej potrzebna, docenia to ci, którzy bez przesiadek i opoznien beda mogli w wygodny sposób przedostać się na drugi koniec Szczecina. Kiedyś byla mowa o tym, by trasę SKM doprowadzić do polickich osiedli i zakanczyc ja petla. Ciekawe, czy plany te sa jeszcze aktualne.

http://skm.szczecin.pl/index.php/mapa

Offline kierowca

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 13, 2018, 15:37:53 »
[quote author

no i właśnie częstotliwość autobusów się zmniejszy już nie będzie 107 co 7 minut jeździł tylko co rzadziej. co również wpłynie na uliczne korki

Do tego podróż pociągiem ze Szczecina i z powrotem ułatwi podróżowanie w dalsze kierunki, ja na przykład dużo podróżuje pociągami i pomysł mi się podoba, nie będę już musiał jechać 107, potem tramwajem  tylko bezpośrednio dojadę z Polic do dworca głównego w Szczecinie, do tego z bagażami, gdzie w autobusie i tramwaju z walizkami to ciężko jest się usadowić.

no i właśnie częstotliwość autobusów się zmniejszy już nie będzie 107 co 7 minut jeździł tylko co rzadziej. co również wpłynie na uliczne korki

Do tego podróż pociągiem ze Szczecina i z powrotem ułatwi podróżowanie w dalsze kierunki, ja na przykład dużo podróżuje pociągami i pomysł mi się podoba, nie będę już musiał jechać 107, potem tramwajem  tylko bezpośrednio dojadę z Polic do dworca głównego w Szczecinie, do tego z bagażami, gdzie w autobusie i tramwaju z walizkami to ciężko jest się usadowić.
no i właśnie częstotliwość autobusów się zmniejszy już nie będzie 107 co 7 minut jeździł tylko co rzadziej. co również wpłynie na uliczne korki

Do tego podróż pociągiem ze Szczecina i z powrotem ułatwi podróżowanie w dalsze kierunki, ja na przykład dużo podróżuje pociągami i pomysł mi się podoba, nie będę już musiał jechać 107, potem tramwajem  tylko bezpośrednio dojadę z Polic do dworca głównego w Szczecinie, do tego z bagażami, gdzie w autobusie i tramwaju z walizkami to ciężko jest się usadowić.
To prawda, że usprawni to podróżowanie w dalszym kierunku ale czy dla kilku osób dziennie warto wydawać setki milionów złotych? Ponadto chyba nie wiesz o tym, że składy na tej trasie będą przypominały raczej tramwaje niż pociągi. Trasa ta przebiega po zadupiach gdzie nie zmierzają potoki pasażerskie. Sama idea jest dobra dla Szczecina, Stargardu i Goleniowa. Dla Polic to jest głupota, wyrzucenie pieniędzy w błoto i znaczne pogorszenie skomunikowania ze Szczecinem. Zmniejszenie częstotliwości 107 faktycznie wpłynie na korki niestety zupełnie odwrotnie niż Ci się wydaje. Dotarcie bezpośrednio do dworca można osiągnąć przedłużeniem linii F. Rozwiązanie takie to groszowe sprawy w porównaniu z SKM

Offline KrP

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 3512
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 13, 2018, 15:39:13 »
No i przyznajesz, że to będzie klapa.

XD

Tak, przyznałem się. Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną.

Wstydzisz się już. Słusznie, bo Twoje chamstwo było niepotrzebne. Przeprosiny przyjęte.

XDD

Zbudowałeś dom koło torów, będziesz miał głośno, deal with it.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2018, 15:41:28 wysłana przez KrP »
"Problem z cytatami w internecie jest taki, że każdy od razu automatycznie wierzy w ich prawdziwość" - Abraham Lincoln

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 13, 2018, 23:12:20 »

Niewątpliwie uruchomienie SKM spowoduje spore zmiany w kształcie transportu miejskiego i nas, Policzan, czeka sporo zmian.

Po pierwsze, przystankiem głównym dla nas będzie węzeł Niebuszewo(przy dziś istniejącym dworcu Niebuszewo). Tam będą końcowe dla linii 107, 101 i ewentualnie F. Dalej podróżować będziemy tramwajami. Dzisiejszy układ z końcowym na Rodła nie będzie funkcjonował.
I choćby z tego powodu część Policzan może wybierać pociąg.

Po drugie, zwiększy się istotnie ilość autobusów w samych Policach, które dowozić będą pasażerów do pociągu. Węzłowym przystankiem będzie końcowy pociągu zlokalizowany w okolicach MOK. Tam będzie pętla autobusowa i tam będą podjeżdżać autobusy z osiedla, z Trzebieży, Tanowa.

Po trzecie, ma obowiązywać jeden wspólny bilet na wszystkie środki transportu. Zatem pasażer nawet jadąc z przesiadkami autobusem, pociągiem, tramwajem - zapłaci jeden raz, jednym biletem. To też może zachęcać do korzystania z pociągu.

ale...

Planowana dziś w studium wykonalności częstotliwość i pojemność pociągu nie zastąpi autobusów. Zatem pociąg, przynajmniej we wstępnej fazie obowiązywania projektu, będzie spełniał funkcję wspomagającą dla autobusów, które nadal będą trzonem transportu zbiorowego na trasie Police-Szczecin.
Rozwój tego systemu będzie zależał od preferencji pasażerów i organizacji całego systemu.

Przyznam, że od początku dyskusji o projekcie byłem do niego sceptycznie nastawiony. Ale w miarę jego rozwijania coraz mocniej się do niego przekonywałem. Dziś jestem ostrożnym optymistą i sympatykiem projektu ale myślę o nim raczej w kategoriach szansy na bardziej odległą przyszłość.


PS - co do uciążliwości wzmożonego ruchu kolejowego dla mieszkańców. Projekt obsługiwany będzie nowoczesnymi szynobusami, które nie generują takiego hałasu jak towarowe pociągi jeżdżące dziś do ZCH. Poza tym zrewitalizowane będą tory, co też wpłynie na zmniejszenie uciążliwości.
Natomiast zupełnie nie wyobrażam sobie(o ile to prawdziwa informacja) by transport towarowy odbywał się nocą.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2018, 23:15:22 wysłana przez grzegorz.ufniarz »

Offline Kvaser

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 13, 2018, 23:49:14 »
To będzie rewolucja w transporcie miejskim ale może i ewolucja.

Offline Korzen

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 14, 2018, 08:29:54 »

Natomiast zupełnie nie wyobrażam sobie(o ile to prawdziwa informacja) by transport towarowy odbywał się nocą.

SKM Studium wykonalności etap II:

str. 76: Różnica w organizacji ruchu na linii 406 będzie taka, że w godzinach szczytowych nie będzie możliwości prowadzenia po niej ruchu towarowego. Dopuszczalne to będzie w ograniczonym zakresie poza godzinami szczytu. Bez ograniczeń w godzinach nocnych.

str. 79: przewiduje się kursowanie pociągów towarowych w lukach między pociągami pasażerskimi tylko poza godzinami szczytu oraz podstawowo w godzinach nocnych.

I jeszcze parę innych miejsc.  Jak komuś nie chce się całego czytać niech wyszuka w dokumencie "noc"
 

Poza tym po modernizacji planuje się zwiększyć prędkość pociągów towarowych na linii 406 co spowoduje, że będą bardziej hałasowały. W nocy. (SKM studium wykonalności, etap IV - str. 13)
 

« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2018, 08:37:02 wysłana przez Korzen »

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 14, 2018, 08:56:26 »
Dzięki za info

Nadal jednak upieram się, że kursowanie towarowych pociągów nocą nie może być akceptowane i sądzę, że będzie można znaleźć rozwiązania, które do tego jnie dopuszczą.

Swoją drogą ciekaw jestem czy dziś zdarza się, by towarowce jeździły nocami?

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1673
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 14, 2018, 10:25:43 »
Nadal jednak upieram się, że kursowanie towarowych pociągów nocą nie może być akceptowane i sądzę, że będzie można znaleźć rozwiązania, które do tego jnie dopuszczą.
Dlaczego nie? Rozumiem, że powstaje hałas, ale ten pociąg nie pojawia się w Policach z nikąd. Na którymś odcinku jego trasy zastanie go noc i będzie przejeżdżał w nocy przez miejscowości. Budując dom przy czynnym torowisku mieszkańcy musieli się liczyć z hałasem. Przecież teraz też niektóre pociągi jeżdżą przez Police nocą.
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 14, 2018, 13:36:22 »
Oczywiście, fakt budowania domów przy torowisku i konieczność znoszenia uciążliwości z tym związanych jest dla mnie oczywisty i szkoda czasu na dyskusję.

Ale jeżeli jest tak, że do fabryki jadą dziennie trzy pociągi na krzyż, to chyba można spróbować powalczyć aby wprowadzić zasadę, że przez miasto kursują w ciągu dnia aby w ten sposób ograniczać szkodliwe oddziaływanie?

Co innego gdyby to była jakaś kolejowa superarteria.

Offline m8z

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 552
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 14, 2018, 14:49:19 »
Jakies normy dotyczace halasu w nocy chyba istnieja, skoro samoloty latac nie moga to pewnie na pociagi tez cos sie znajdzie ;)

Offline RPzpl

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 14, 2018, 15:12:03 »
że przez miasto kursują w ciągu dnia aby w ten sposób ograniczać szkodliwe oddziaływanie?
A jakie jest szkodliwe oddziaływanie przy przejeździe pociągu? Rozumie jakby był to skład ciągniony przez parowóz lub lokomotywę spalinową, ale z reguły skład jest ciągniony przez  lokomotywę elektryczną. Co do hałasu, no to czy będzie  jechał w dzień, czy w nocy hałas będzie ten sam. 

można spróbować powalczyć aby
Ale z kim, z dostawcą siarki, czy innym, a może PKP. Tylko  jaki oni mają wpływ na to o której dotrze dany skład, chyba żaden? 
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2018, 15:14:00 wysłana przez RPzpl »
Mózg posiadają wszyscy, rozum nieliczni.

Offline m8z

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 552
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 14, 2018, 15:49:08 »
A jakie jest szkodliwe oddziaływanie przy przejeździe pociągu?
a halas szkodliwy dla zdrowia nie jest?

Offline dapol

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2084
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 14, 2018, 15:59:34 »
Jaki będzie przybliżony czas kursu z pod mok'u na Niebuszewo?
wszelkie błędy stylistyczne ortograficzne oraz interpunkcyjne są zamierzone. jakiekolwiek powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione!