• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM  (Przeczytany 20979 razy)

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 13, 2017, 08:17:35 »
Ustalenie przebiegu SKM nie jest efektem czyjegoś "widzimisię", tylko opiera się o wyliczenia, założenia zawarte w studium wykonalności projektu.

Na etapie tworzenia koncepcji i potem studium wykonalności(ma to przecież wpływ na wynik ekonomiczny przedsięwzięcia i na rozkłady jazdy) skierowano zapytanie do ZCH o to, czy fabryka widzi potrzebę i konieczność doprowadzenia SKM do przystanku przy Kuźnickiej.
ZCH odpowiedziały, że nie ma takiej potrzeby.
Nie wiem w oparciu o jakie ustalenia i jakie badania fabryka tak się wypowiedziała ale faktem jest, że ZCH stwierdziły, że nie potrzebują kolejki.

Warto spojrzeć na planowany kształt SKM jako opcję ZERO, tzn modelu, który jest punktem wyjścia do dalszego rozwoju.
Najpierw trzeba będzie zweryfikować, czy rzeczywiście sprawdzą się szumne założenia, że pociąg będzie jechał z Polic do Niebuszewa w 20 minut(Niebuszewo ma być pierwszym i głównym węzłem przesiadkowym na trasie SKM w kierunku centrum Szczecina).
A jeżeli tak będzie i spowoduje to, że Policzanie będą chcieli podróżować kolejką, to trzeba będzie zacząć myśleć jak to poukładać w rozkładzie jazdy, bo ten pierwotny, zaproponowany w projekcie zakłada, że w szczycie SKM kursować będzie co 30 minut, a po szczycie co godzinę.
Ta zakładana częstotliwość kursowania w szczycie zapewni przewiezienie jedynie 20% dzisiejszych pasażerów na trasie Police - Szczecin. Zatem w punkcie wyjścia SKM jest transportem wspomagającym, a nie głównym.
Jeżeli więc popyt na SKM będzie wzrastał, konieczne będzie zwiększenie częstotliwości kursowania lub powiększanie pojemności taboru SKM.

Sądzę więc, że model funkcjonowania SKM będzie ewoluował.

Nie jest wykluczone, że np w okresie wakacyjnym, na próbę, wtedy, gdy jest zwiększony popyt na transport, uruchomione zostaną pociągi do Trzebieży - choć przewaga LS czy LPlaż. jest taka, że autobus podjeżdża pod plażę, a z pociągu trzeba lecieć ze 2 km.

Duży wpływ na funkcjonowanie całego transportu będzie też miało to, czy dojdzie do tzw integracji taryfowo-biletowej. Tzn, czy pasażer wsiadając w autobus przy Kindze, potem w SKM przy Lidlu w Policach, będzie mógł na jednym bilecie pojechać do Szczecina, Gryfina, nad morze korzystając z różnych środków transportu. To ważne z punktu widzenia oczekiwań pasażerów.

Szczecin chce od 2021 r. zlikwidować węzeł przy Placu Rodła i cały ciężar pasażerski przenieść do węzła Niebuszewo. Nasze 107. F i 101 będą dojeżdżały tylko do Niebuszewa. Dla Policzan oznacza to istotne zmiany w podróżowaniu do pracy, szkoły, lekarza czy na zakupy.


Niewiadomych jest wiele i już dziś widać, że cały system transportu w Policach i pomiędzy Policami i Szczecinem będzie się zmieniał.



Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 439
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 14, 2017, 08:29:44 »
ten pierwotny, zaproponowany w projekcie zakłada, że w szczycie SKM kursować będzie co 30 minut, a po szczycie co godzinę.

Nie za często, by było to konkurencyjne. Zwłaszcza wobec częstotliwości 107. Chyba, że 107 też będzie jeździć co 30 min.
SKM powinna na początku w szczycie jeździć co najmniej co 15 min.

Nie jest wykluczone, że np w okresie wakacyjnym, na próbę, wtedy, gdy jest zwiększony popyt na transport, uruchomione zostaną pociągi do Trzebieży

Uruchomienie nie odbędzie się ot tak, bo wymagać będzie remontu torów i stacji. Być może też nowych stacji lub przesunięcia istniejących (ja np. stację w Jasienicy przesunąłbym na północ, w rejon ul. Kopernika).

Szczecin chce od 2021 r. zlikwidować węzeł przy Placu Rodła i cały ciężar pasażerski przenieść do węzła Niebuszewo. Nasze 107. F i 101 będą dojeżdżały tylko do Niebuszewa.
A Police nie mają tu nic do powiedzenia? W końcu SPPK, jak sama nazwa wskazuje, jest też Polickie

Offline damian

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 14, 2017, 09:56:51 »
Police nie mają nic do powiedzenia, co w tym dziwnego? SPPK tylko przewozi ludzi, a przystanki/pętle należą do ZDiTM i to oni decydują jak wyglądają trasy autobusów.

Offline Dziki_Gon

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 180
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 16, 2017, 13:34:06 »
Przystanek przy zakładach powinien jak najbardziej funkcjonować, dużo ludzi jeździ ze Szczecina do pracy

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka


Offline An_na

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 849
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 17, 2017, 14:45:02 »
Wg mnie powinien być jak najbardziej.

Post Merge: Lipiec 17, 2017, 17:35:33
Tak na marginesie to co to za rozwiązywanie spraw logistycznych. To tak jakby się pytać prezesa stoczni czy chce ,aby był przystanek przy niej. Przecież tutaj chodzi o ułatwienie logistyczne dla mieszkańców- pracowników.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2017, 17:35:33 wysłana przez An_na »

Offline splinter

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 323
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 17, 2017, 19:50:55 »
Wyciąg z:
Zintegrowana Strategia
Transportu Publicznego
Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
na lata 2014-2020
str.13/112

3.1.7. Strategia Rozwoju dla Gminy Police do roku 2020 (7)
W ramach priorytetu I Poprawa konkurencyjności Gminy Police oraz celu 1. – sprawny, funkcjonalny i bezpieczny
system komunikacyjny w gminie, Strategia wskazuje na następujące działania:
• rozbudowa i modernizacja sieci dróg publicznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
• poprawa wewnętrznej i zewnętrznej dostępności komunikacyjnej gminy,
• rozbudowa i modernizacja ciągów pieszych,
• rozbudowa ścieżek rowerowych,
• promocja transportu zbiorowego,
• zapewnienie kompleksowego systemu organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego,
• współpraca regionalna na rzecz przywrócenia pasażerskiego połączenia kolejowego Szczecin – Police
– Trzebież,

• współpraca regionalna na rzecz „budowy zachodniego drogowego obejścia miasta Szczecin wraz ze
stałą przeprawą przez rzekę Odrę w rejonie miasta Police”.
Strategia wykazuje, że istotne znaczenie w systemie komunikacyjnym gminy ma rozbudowa ścieżek rowerowych
jako formy alternatywnej, ekologicznej komunikacji, dlatego możliwość ich realizacji powinna
być obligatoryjnie rozpatrywana przy budowie i modernizacji dróg na terenie gminy. Natomiast poprawa
stanu środowiska naturalnego zależy także od promocji transportu zbiorowego przez podnoszenie jakości
usług komunikacji publicznej, dlatego w ramach priorytetu istotne znaczenie według Strategii ma
m.in. modernizacja i rozbudowa przystanków komunikacji publicznej i systemów bezpieczeństwa ruchu.

(7) Uchwała nr XLVIII/375/06 Rady Miejskiej w Policach z dnia 26 września 2006 r. w sprawie uchwalenia Strategii Rozwoju dla
Gminy Police do roku 2020


Zapraszam do lektury:
https://drive.google.com/drive/folders/0B1wJKjZhysgbQnBKY0c4b1FNcUE
str.10/50
str.11/50
Opcja „1” – Budowa sieci SKM na lini
nr 406 z jej modernizacją na odcinku Szczecin – Police wraz z budową nowego przystanku
Opcja „2” – Budowa sieci SKM na linii
nr 406 z modernizacją tej linii na odcinku Szczecin - Police z odgałęzieniem do Osiedla Chemik
w Policach z dwoma wariantami przebiegu tego odgałęzienia.

Odgałęzienie od linii nr 406 w Policach ma na celu doprowadzenie sieci SKM do tych miejsc w
Policach, które generują ruch pasażerski tj. do osiedli mieszkaniowych. Przebieg tego odgałęzienia
w Policach rozpatrywany jest w dwóch wariantach a mianowicie:
 wariant I - odgałęzienie od linii 406 biegnące w pasie drogowym ul. Józefa Piłsudskiego,
 wariant II – odgałęzienie od linii 406 w okolicy przystanku Szczecin Mścięcino biegnące po
obrzeżach miasta z węzłem przesiadkowym przy ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego.
w Policach


Na której sesji Rady Miejskiej w Policach opowiedziano się za OPCJĄ NR 1 i dlaczego?




Offline Borisz

  • Gaduła
  • ******
  • Wiadomości: 439
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 18, 2017, 08:33:22 »
Na której sesji Rady Miejskiej w Policach opowiedziano się za OPCJĄ NR 1 i dlaczego?

Kiedy to nie wiem. Ale być może dlatego, że proponowany przebieg zniszczyłby częściowo działki, skwer Jana Pawła II i Park Solidarności (a teren za parkiem jest już zabudowywany). Choć logistycznie rozwiązanie nie byłoby głupie - przynajmniej odpadłby problem dowożenia ludzi z osiedla do stacji kolejowej.

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2638
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 22, 2017, 11:50:03 »
Na etapie tworzenia koncepcji i potem studium wykonalności(ma to przecież wpływ na wynik ekonomiczny przedsięwzięcia i na rozkłady jazdy) skierowano zapytanie do ZCH o to, czy fabryka widzi potrzebę i konieczność doprowadzenia SKM do przystanku przy Kuźnickiej.
ZCH odpowiedziały, że nie ma takiej potrzeby.

Ja wprawdzie sądzę, że ta kolej to taka sama dyżurna kiełbasa wyborcza jak przeprawa Police-Święta i obwodnica (https://ipolice.pl/kolej-na-naiwnych), ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby Zakłady dały taką odpowiedź. Tradycyjnie więc mówię: sprawdzam.
Grzegorz, pokażesz nam to pismo z ZCh (wraz z zapytaniem, żeby nie było, że ktoś np. stawiał jakieś warunki finansowe)?
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.

Offline An_na

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 849
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 25, 2017, 08:46:15 »
d

Offline An_na

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 849
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
Odp: Remont trasy kolejowej ze Szczecina do Polic=SKM
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 27, 2017, 16:40:52 »