Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska  (Przeczytany 565671 razy)

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4658
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #615 dnia: Września 17, 2014, 13:42:58 »
ale taka "zwykła" nawigacja samochodowa czy w telefonie ma ogólnie słabą dokładność w pozycjonowaniu.

Dla mnie dokladnosc 5-10 metrow jest w zupelnosci wystarczajaca, dzisiejsze nawigacje pracuja bez najmniejszych problemow, przy zasiegu powyzej 6-7 satelit odczyty predkosci sa bardzo dokladne. Jedyna wada to to, ze system nie dziala w tunelach. Ciekawe, czy w polickich autobusach montowane sa urzadzenia monitorujace eksploatacje pojazdow, cos na zasadzie FleetBoard-a w Mercedesie.

Offline IVAN

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #616 dnia: Września 17, 2014, 18:48:27 »
Z ciekawości, ile autobus powinien jechać maksymalnie na ograniczeniu do 90km/h ? (90?)
Ile na ograniczeniu do 50, w terenie zabudowanym ? :>


Pojazdy powyżej 3,5 t nie obowiązują podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym. Czyli jeśli na ul. Bogumińskiej masz 70km/h to osobówki (czyli do 3,5t) mogą jechać do 70km/h a pozostałe pojazdy tylko 50 km/h
Jest wiele takich miejsc w Szczecinie.
Autobus w terenie niezabudowanym o jednym pasie ruchu 70km/h
Autobus w terenie niezabudowanym o dwóch pasach ruchu na drodze ekspresowej o jednym oraz dwóch pasach ruchu a także na autostradzie 80km/h --  autobusy ze specjalnym pozwoleniem spełniające odpowiednie wymogi 100km/h


Więcej jak 90 na bank nie jechał. I o ile pamiętam to jednak na 80 mają kaganiec. A nawet jak to gdzie te "zdecydowanie więcej"? Zacznij może od sprawdzenia o ile ci licznik w aucie oszukuje a potem się weź do marudzenia na prędkość innych pojazdów panie "specjalisto".



Solaris ale tak jest i w Manach ;)
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2014, 19:09:44 wysłana przez IVAN »

Offline ozi

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #617 dnia: Września 18, 2014, 13:22:52 »
Czy 22 września w Policach komunikacja miejska będzie darmowa ?

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #618 dnia: Września 18, 2014, 19:35:24 »
Uchwała jest od 2 tygodni, tylko miasto i ZDiTM jak zwykle "sprawnie informują mieszkańców".



UCHWAŁA NR XLIV/1285/14
RADY MIASTA SZCZECIN
z dnia 8 września 2014 r.
w sprawie zwolnienia z opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej
Na podstawie art. 18 ust. 1 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz 594, poz. 645, poz. 1318, Dz. U. z 2014 r. poz. 379), w związku z art. 8 ust.1
ustawy z dnia 05 lipca 2001 r. o cenach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 385); Rada Miasta Szczecin
uchwala, co następuje:
§ 1. W dniu 22 września 2014 r. zwalnia się korzystających z usług dziennej komunikacji
miejskiej z opłat za przejazdy środkami lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez
Gminę Miasto Szczecin – Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Szczecin.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego
i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Szczecin.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miasta Szczecin
Jan Stopyra
Id:
« Ostatnia zmiana: Września 18, 2014, 19:37:07 wysłana przez grzegorz.ufniarz »

Offline ozi

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #619 dnia: Września 18, 2014, 21:06:40 »
dziękuję za informację :-) Fajnie , zawsze kilka "groszy" w kieszeni :-)

Offline rbk

  • Moderator
  • Stara Gwardia
  • *****
  • Wiadomości: 3867
  • Płeć: Mężczyzna
  • wiecznie głodny króliczek
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #620 dnia: Września 26, 2014, 09:40:34 »


Jazda za darmochę ;)

Offline grzegorz.ufniarz

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 1734
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • http://www.grzegorzufniarz.pl
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #621 dnia: Września 26, 2014, 12:51:29 »
Nowe pomysły w UE na ograniczenie emisji szkodliwych gazów.

Dekarbonizacja transportu.
Być może kierunek na najbliższe lata, to będą autobusy elektryczne i hybrydowe

http://grzegorzufniarz.pl/elektryczna-komunikacja-miejska/

Offline DEtonator

  • Stara Gwardia
  • **********
  • Wiadomości: 4658
  • Płeć: Mężczyzna
  • Senatorze, Stanisławie, Staszku...
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #622 dnia: Września 26, 2014, 13:43:15 »
UE sie spina, a Chiny, Indie itp. truja na calego :), koszty projektow napedow alternatywnych sa ogromne, a Chinczycy by tylko gotowce wykupywali za pieniadze zarobione na ludzkiej krzywdzie. Ot sens wszystkiego :)

Offline derril

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #623 dnia: Września 30, 2014, 19:57:00 »
Witajcie.


To temat trochę z innej beczki, niż ten poruszany do tej pory, ale chyba wart rozpatrzenia.


Co myślicie o pomyśle, aby wszystkie przystanki były na żądanie? Nie jest to nowość i nie wiem czy obowiązuje to w innym polskim mieście, jednak coś takiego jest stosowane w europejskich aglomeracjach.


Sprawa miałaby się podobnie jak teraz, jednak z tą różnicą, że kierowca danego autobusu zatrzymywałby się na każdym przystanku, na którym stoją pasażerowie, a omijał przystanki, które są puste. Zmianie uległaby metoda opuszczenia pojazdu, ponieważ za każdym razem pasażer musiałby wcisnąć przycisk STOP.


Mówię o tym dlatego, ponieważ już nie raz jadąc pełnym autobusem zauważyłem, że kierowca zatrzymywał się na przystanku, na którym nie wysiadał żaden pasażer i tracił przez to czas. Sprawa jest prosta, gdy w autobusie jest bardzo mało pasażerów, ponieważ kierowca w łatwy sposób może ocenić, czy jest chęć opuszczenia pojazdy czy nie, ale w większości przypadków i tak zatrzymuje się na przystanku.


Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

Offline dapol

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2269
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #624 dnia: Września 30, 2014, 21:26:30 »
rozwiązanie niby  ma sens tylko co w kwestii rozkładów jazdy? pominięcie 3 przystanków z rzędu na moje oko to najmniej 4 minuty do przodu. niby nic, a jednak. albo sytuacja w której pierwszy z autobusów tej samej linii (dajmy 107) zalicza wszystkie przystanki, a następny co drugi. w końcu się spotkają. wiem, że może opisałem sytuacje ekstremalne, ale możliwe.
wszelkie błędy stylistyczne ortograficzne oraz interpunkcyjne są zamierzone. jakiekolwiek powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione!

Offline Ważniak

  • Moderator
  • Weteran
  • *****
  • Wiadomości: 1676
  • Płeć: Mężczyzna
  • Subiektywnie obiektywny
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #625 dnia: Września 30, 2014, 22:36:49 »
Mówię o tym dlatego, ponieważ już nie raz jadąc pełnym autobusem zauważyłem, że kierowca zatrzymywał się na przystanku, na którym nie wysiadał żaden pasażer i tracił przez to czas.
Nie tracił. Jechał wg rozkładu. Ja jednak wolę punktualne autobusy. Teraz np. jestem w Aberdeen i autobusy jeżdżą tu wg rozkładu +-10, czasami nawet 15 minut. To nie ułatwia podróżowania.
Kto kijem walczy, ten wpada w mrowisko.

Offline derril

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #626 dnia: Września 30, 2014, 23:43:16 »
Mówię o tym dlatego, ponieważ już nie raz jadąc pełnym autobusem zauważyłem, że kierowca zatrzymywał się na przystanku, na którym nie wysiadał żaden pasażer i tracił przez to czas.
Nie tracił. Jechał wg rozkładu. Ja jednak wolę punktualne autobusy. Teraz np. jestem w Aberdeen i autobusy jeżdżą tu wg rozkładu +-10, czasami nawet 15 minut. To nie ułatwia podróżowania.



No niby nie tracił, masz rację, jechał według rozkładu. Uważam jednak, że stawanie na pustych przystankach mija się z celem.


Co z rozkładem jazdy? Myślę, że autobusy nadal by kursowały zgodnie z rozkładem jazdy, a doganianie siebie nawzajem byłoby znikome, a przypuszczam nawet, że nie możliwe. Jeśli brać pod uwagę najbardziej oblężoną linię, czyli 107, to podejrzewam, że w szczycie, gdy kursują bardzo często, i tak by się zatrzymywały na większości przystanków. Poza szczytem częstotliwość się zmniejsza, więc i takowe zagrożenie mija.


Za tym rozwiązaniem idzie także i oszczędność, może nie duża ale zawsze. Paliwo, hamulce itp.

Offline bt2k5

  • Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #627 dnia: Października 01, 2014, 00:55:09 »
Rozwiązanie ma sens, pod warunkiem, że rozkłady byłyby tworzone na zasadzie +/- 5 min, a nie co do minuty. W przeciwnym razie praktycznie zawsze trzeba by było wyjść 10 minut przed busem aby być pewnym. Teraz autobus głównie się spóźnia, rzadko kiedy przyjeżdża za szybko (no chyba, że kierowca pędzi ostatnim kursem na zajezdnię). Osobiście wolę pojechać spóźnionym kilka minut busem, niż przyjść o czasie i zobaczyć tyłek odjeżdzającego szybciej autobusu.

Offline m8z

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 552
    • Zobacz profil
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #628 dnia: Października 01, 2014, 13:41:44 »
W Londynie nie ma rozkladu, jest tylko napisane ze jezdza np co 10 minut w godzinach od 9 do 17 i praktycznie kazdy przystanek jest na zadanie. W sumie malo jezdze autobusami, ale takie rozwiazanie duzo bardziej mi sie podoba niz nasze polickie.

Offline Wykidajło

  • Weteran
  • *********
  • Wiadomości: 2610
    • Zobacz profil
    • http://www.naszepolice.pl
Odp: [Police] SPPK i szczecińsko-policka komunikacja miejska
« Odpowiedź #629 dnia: Października 01, 2014, 17:42:07 »
Rozwiązanie ma sens, pod warunkiem, że rozkłady byłyby tworzone na zasadzie +/- 5 min, a nie co do minuty.
No przecież właśnie takie rozwiązanie masz na linii A. W stronę Szczecina autobusy jeżdżą wcześniej niż rozkład, ze Szczecina z większymi lub mniejszymi opóźnieniami. A nasza gminna "bezpartyjna" władza głosi, że wszystko jest w porządku - więc tak ma chyba być.
Kłamstwo obiegnie świat nim prawda założy buty.