Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - włodziu

Strony: 1 2 [3]
31
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Października 29, 2015, 21:02:51  »
Pani Anno, Ja też nie popieram żadnej partii. Dla mnie liczy się człowiek. Ale piszę o sobie i rodzinach podobnych do mojej.
Moja żona jest od dwóch lat na nauczycielskiej emeryturze. Co prawda dorabia sobie ale nie jest aktywna zawodowo jak dawniej. Ja z racji swojej pracy też jestem długo poza domem więc rozliczenie od wody jest dla mnie korzystne.
Mam sporo znajomych emerytów mieszkających w blokach w Policach i pytałem - temat jest u mnie wałkowany od września gdy przedstawiali propozycje od wody. Wielu moich znajomych emerytów - tych, którzy mieszkają samotnie nie zużywają więcej niż 4 m3 wody. Wyjątkiem są kuzyni emeryci bo codziennie mają w domu wnuki w wieku przedszkolnym, które często nocują u nich.
Tematem bardziej się interesuję bo w przerwach między wyjazdami (taka praca) mam dobry kontakt z rodzinką ze Szczecina - siostra pracuje w szczecińskim magistracie.

pozdrawiam

Post Merge: Października 29, 2015, 21:10:36
Ps. Urzędniku włodziu/krzysiu czy jak tam się jeszcze chcesz nazwać - może tak jutro, zamiast grać w pasjansa, po porannej kawce zabierzesz się za wymyślanie, jak weryfikować deklaracje śmieciowe? Za to m.in. bierzesz pieniądze przecież.
Przykro mi, że Pana zawiodłem.
W mojej pracy nie mam czasu aby się nudzić, kawki nie piję a w pracy właśnie jestem teraz i to poza Policami.
Mam ciekawszą profesję niż siedzenie za biurkiem.

32
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Października 29, 2015, 19:43:08  »
Od 1 stycznia 2016 r. w gminie Police podstawowa opłata za wywóz śmieci będzie wynosić 40 zł od mieszkania w budynkach wielorodzinnych, 50 zł dla budynków jednorodzinnych i 75 zł od gospodarstwa domowego, jeśli odpady nie będą segregowane. Opłata będzie jedna i niezależna od tego, ile osób zamieszkuje w lokalu.
-------------------------------
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W ZABUDOWIE JEDNORODZINNEJ

Pouczenie:
7.   ILOŚĆ ZUŻYTEJ WODY NA NIERUCHOMOŚCI obejmuje całkowite zużycie wody na cele socjalno-bytowe, gospodarcze, ogrodowe i inne.

8.   PRZEZ ŚREDNIE MIESIĘCZNE ZUŻYCIE WODYw nieruchomości należy rozumieć wysokość zużycia wody za okres 12 kolejnych miesięcy wybranych z ostatnich 18 miesięcy poprzedzających termin obowiązywania deklaracji wg. wskazań wodomierza podzielony przez 12.
W przypadku braku licznika do odczytu zużycia wody z nieruchomości lub gdy na nieruchomości używana jest woda z własnego ujęcia, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3m³ miesięcznie na osobę zamieszkałą.
W razie wyliczenia stawki opłaty w oparciu o zużycie wody nowa deklaracja powinna zostać złożona po upływie 12 miesięcy, liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji, nie później niż przed upływem 13 miesięcy liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji.

9.   NIERUCHOMOŚCI NOWO WYBUDOWANE, NOWO ZAMIESZKAŁE. W przypadku nabycia nieruchomości lub nieruchomości nowo wybudowanej opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłata ryczałtowa wskazana w pkt. H niniejszej deklaracji. Po okresie 12 miesięcy,  w przypadku gdy na nieruchomości średniomiesięczne zużycie wody nie przekracza 4m³, właściciel nieruchomości może wyliczyć stawkę opłaty jak w pkt.7. Jako nowo zamieszkałą nieruchomość traktuje się również tę nieruchomość, która czasowo – powyżej jednego miesiąca – była zgłoszona jako niezamieszkała.

10.   WYKAZ DOKUMENTÓW, które należy złożyć wraz z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na potwierdzenie danych zawartych w deklaracji:
1)   Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w przypadku, gdy deklarację składa podmiot inny niż właściciel, współwłaściciel lub wieczysty użytkownik wpisany w księdze wieczystej nieruchomości;
2)   Pismo wyjaśniające przyczyny złożenia korekty deklaracji lub nowej deklaracji po zmianie danych, o ile są inne niż zmiana metody ustalenia opłaty, stawki opłaty albo okresu, za który podano ilość zużytej wody;
3)   Kopia faktury za zużycie wody z danej nieruchomości za okres wzięty do wyliczeń opłaty wskazanej w deklaracji.

Post Merge: Października 29, 2015, 19:47:20
Od 1 stycznia 2016 r. w gminie Police podstawowa opłata za wywóz śmieci będzie wynosić 40 zł od mieszkania w budynkach wielorodzinnych, 50 zł dla budynków jednorodzinnych i 75 zł od gospodarstwa domowego, jeśli odpady nie będą segregowane. Opłata będzie jedna i niezależna od tego, ile osób zamieszkuje w lokalu.
==================================

DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W ZABUDOWIE WIELOLOKALOWEJ

Pouczenie:

1.  Zgodnie z art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.) – zwana dalej ucpg, w razie niezłożenia deklaracji za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Burmistrz Polic określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć do Burmistrza Polic nową deklarację
w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.

3. Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym
w administracji (t.j. Dz. U. z 2014r. poz. 1619).


Objaśnienia:



4.   SPÓŁDZIELNIE MIESZKANIOWE, ZARZĄD BUDYNKÓW I LOKALI KOMUNALNYCH, itp. składają jedną deklarację DW wraz z wykazem nieruchomości, w których powstają odpady komunalne.W przypadku posiadania nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, należy złożyć deklarację DJ na każdą nieruchomość.

5.   IDENTYFIKATOR PODATKOWY należy wpisać: PESEL w przypadku podatników będących osobami fizycznymi objętymi rejestrem PESEL nieprowadzących działalności gospodarczej lub niebędących zarejestrowanymi podatkami podatku od towarów
i usług; NIP w przypadku pozostałych podmiotów podlegających obowiązkowi ewidencyjnemu.

6.   ILOŚĆ ZUŻYTEJ WODY NA NIERUCHOMOŚCI obejmuje całkowite zużycie wody na cele socjalno-bytowe, gospodarcze, ogrodowe i inne.

7.   PRZEZ ŚREDNIE MIESIĘCZNE ZUŻYCIE WODYw nieruchomości należy rozumieć wysokość zużycia wody za okres 12 kolejnych miesięcy wybranych z ostatnich 18 miesięcy poprzedzających termin obowiązywania deklaracji wg. wskazań  wodomierza podzielony przez 12.                                                                                                                                                                                             
W przypadku braku licznika do odczytu zużycia wody z nieruchomości lub gdy na nieruchomości używana jest woda z własnego ujęcia, podstawą ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest przyjmowana przeciętna norma zużycia wody wynosząca 3m³ miesięcznie na osobę zamieszkałą.
W razie wyliczenia stawki opłaty w oparciu o zużycie wody nowa deklaracja powinna zostać złożona po upływie 12 miesięcy, liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji, nie później niż przed upływem 13 miesięcy liczonych od pierwszego dnia miesiąca obowiązywania deklaracji.

8.   NIERUCHOMOŚCI NOWO WYBUDOWANE, NOWO ZAMIESZKAŁE. W przypadku nabycia nieruchomości lub nieruchomości nowo wybudowanej opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest opłata ryczałtowa wskazana w pkt.
G niniejszej deklaracji. Po okresie 12 miesięcy,  w przypadku gdy na nieruchomości średniomiesięczne zużycie wody nie przekracza 4m³, właściciel nieruchomości może wyliczyć stawkę opłaty jak w pkt. 7.Jako nowo zamieszkałą nieruchomość traktuje się również tę nieruchomość, która czasowo – powyżej jednego miesiąca – była zgłoszona jako niezamieszkała.

9.   SELEKTYWNE ZBIERANIE ODPADÓW jeżeli właściciel nieruchomości zadeklaruje selektywne zbieranie odpadów komunalnych, a podmiot odbierający odpady komunalne powiadomi gminę o braku segregacji, to za okres, w którym właściciel nieruchomości nie segregował odpadów zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi liczona według stawki przewidzianej dla odpadów komunalnych niesegregowanych – różnica pomiędzy zadeklarowaną
i zapłaconą przez właściciela nieruchomości opłatą a określoną przez organ stanowić będzie zaległość, którą należy uregulować wraz
z odsetkami.

10.   OBOWIĄZEK PONOSZENIA OPŁATY powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.Wyliczoną opłatę uiszcza się zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

11.   ZABUDOWA WIELORODZINNA to każda zabudowa inna niż jednorodzinna. Budynek mieszkalny jednorodzinny, to budynek
o którym mowa w art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowalne (budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiących konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielinie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego
o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku). W sprawach spornych dotyczących określenia rodzaju zabudowy decyduje umowa sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego bądź pozwolenia na budowę wydane po 2002r., jeżeli takie dokumenty można pozyskać w danej sprawie. Jeżeli brak ww. dokumentów, decyduje opinia Wydziału Urbanistyki
i Architektury Urzędu Gminy Police.

12.   JEŻELI deklarację składa osoba reprezentująca właściciela nieruchomości do deklaracji należy dołączyć PEŁNOMOCNICTWO do podpisywania deklaracji. Pełnomocnik dołącza oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, rodzicom, dziadkom, dzieciom, rodzeństwu jest zwolnione od opłaty skarbowej.

13.   OKREŚLA SIĘ WYKAZ DOKUMENTÓW, które należy złożyć wraz z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na potwierdzenie danych zawartych w deklaracji:

4)   Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, w przypadku, gdy deklarację składa podmiot inny niż właściciel, współwłaściciel lub wieczysty użytkownik wpisany w księdze wieczystej nieruchomości;

5)   Kopia uchwały wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyboru zarządu wspólnoty w sytuacji, gdy deklarację składa zarząd wspólnoty mieszkaniowej, o ile taka kopia nie została załączona do deklaracji wcześniejszej przez wspólnotę;

6)   Kopia aktu notarialnego, w którym powierzono lub ustanowiono zarząd nieruchomością wspólną w sytuacji, gdy deklaracja dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkami wielolokalowymi i deklarację składa osoba sprawująca zarząd nieruchomością wspólną na podstawie takiego aktu, o ile taka kopia nie została załączona do deklaracji składanych wcześniej przez zarządcę;

7)   Kopia faktury za zużycie wody z danej nieruchomości z okresu kolejnych 12 miesięcy, wybranych z 18 miesięcy poprzedzających miesiąc obowiązywania deklaracji lub informacja z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji o zużyciu wody z danej nieruchomości we wskazanym okresie, jeżeli właściciel nieruchomości w gospodarstwie domowym spełnia warunki określone § 1 pkt 1 uchwały Rady Miejskiej w Policach w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty;

 Wykaz adresów gospodarstw domowych (lokali mieszkalnych), które rozliczane są wg. zużycia wody (do 4m³)

9)   Pismo wyjaśniające przyczyny złożenia korekty deklaracji lub nowej deklaracji po zmianie danych, o ile są inne niż zmiana metody ustalenia opłaty, stawki opłaty albo okresu, za który podano ilość zużytej wody;

33
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Października 29, 2015, 19:38:00  »
Od 1 stycznia 2016 r. w gminie Police podstawowa opłata za wywóz śmieci będzie wynosić 40 zł od mieszkania w budynkach wielorodzinnych, 50 zł dla budynków jednorodzinnych i 75 zł od gospodarstwa domowego, jeśli odpady nie będą segregowane. Opłata będzie jedna i niezależna od tego, ile osób zamieszkuje w lokalu.
---------------------------------
TOTALNA BZDURA.
Panie redaktorze Jarosławie S. i Pani Anno T. PROSZĘ nie oszukiwać ludzi.
PONIŻEJ WKLEJAM OBJAŚNIENIA DO DEKLARACJI – PROSZĘ JE PRZECZYTAĆ
NIE WIEM CO CI RADNI ALBO URZĘDNICY WAM ZROBILI I JAKĄ KRZYWDĘ WAM WYRZĄDZILI ALE NIE OCENIAJCIE WSZYSTKICH PRZEZ PRYZMAT JEDNEGO, KTÓRY CZEGOŚ WAM PO ZNAJOMOŚCI MOŻE KIEDYŚ NIE ZAŁATWIŁ I TO MOŻE NIEKONIECZNIE URZĘDNICY Z TEJ GMINY
Dzisiaj rano dzwoniłem do gminy. Wszystko wiem. Pytałem też w urzędzie w Szczecinie bo pracuje tam moja siostra  jak mają rozliczenie w domkach jednorodzinnych gdy chcą zmienić rozliczenie w ciągu roku z ryczałtu 50 zł na rozliczenie z wody.
Pokazałem siostrze wyjaśnienia deklaracji polickich i wiem, że mają podobnie.
Dzwoniłem rano do naszej gminy i potwierdzili, że zasada rozliczania w domkach w Policach będzie podobna jak w Szczecinie a więc pojedyncze osoby zyskają J-  A CZASEM S OSOBY TEŻ – ALE O TYM NIŻEJ
JA MAM PRAWO ROZLICZYĆ SIĘ OD WODY I TO PRZEZ CAŁY ROK. CZYLI PRZEZ 12 KOLEJNYCH MIESIĘCY ROZLICZĘ SIĘ OD WODY I NIE ZAPŁACĘ 50 ZŁ MIESIĘCZNIE TYLKO NIECAŁE 20 ZŁ A TO JUŻ JEST OMBIŻKA Z 20 ZŁ NA NIECAŁE 20 ZŁ.
Po roku jeśli z sumy rachunków za wodę z 12 miesięcy wybranych z 18 miesięcy podzielone przez 12 nie przekroczę 4 metrów sześciennych to znowu będę miał prawo rozliczyć się od wody. A WIĘC MOJA 2 OSOBOWA RODZINA ZYSKA.
Moi rodzice też mieszkają w domku w okolicy Polic. Podlewali ogródek bo była susza więc przekroczyli wodę i rzeczywiście zapłacą 50 zł za miesiąc ale powiedziano mi, że rodzice mają sprawdzać rachunki i jeśli uzbierają z 12 kolejnych miesięcy wstecz rachunki za wodę, z których suma metrów sześciennych będzie mniejsza lub równa 48 metry sześcienne  za 12 miesięcy to znaczy że jak się podzieli na 12 miesięcy to wyjdzie im za miesiąc 4 metry sześcienne i nawet za kilka miesięcy mogą złożyć korektę deklaracji i przejść na rozliczenie od wody.
TE 12 KOLEJNYCH MIESIĘCY WYBIERAMY Z 18 MIESIĘCY WIĘC MOŻE TO BYĆ PIERWSZE 12 MIESIĘCY, MOGĄ BYŻ ZE ŚRODKA TYCH 18 MIESIĘCY A MOGĄ TO BYĆ OSTATNIE 12 MIESIĘCY WYBTANE Z TYCH 18 A WIĘC Z 1,5 ROKU.
WAŻNE ABY Te MIESIĄCE MIAŁY CIĄGŁOŚĆ.
Proszę Panie redaktorze Jarosławie S. i Pani Anno T. przeczytać objaśnienia do deklaracji dla domków bo tam jest wszystko napisane. Pani w Urzędzie jak Pan Panie redaktorze albo Pani Anna zadzwonicie to na pewno Wam pomoże zrozumieć te zapisy. Mi wytłumaczono tylko przez telefon a resztę sam doczytałem i wiem.
Pani, Pani Anno jest z tego co wyczytałem osobą wykształconą więc proszę przeczytać opis deklaracji ze zrozumieniem a nie straszyć ludzi – mi powiedziano, że jest ona całością do uchwały.
JA IM WIERZĘ BO W SZCZECINIE MOJA RODZINKA MA PODOBNIE I ZYSKUJĄ W DOMKACH na rozliczeniu od wody jako z alternaty do ryczałtu.
No, chyba, że 2 osobowa rodzina  leje dużo wody bo albo podlewa ogródek, albo dużo się myje albo niektórzy zgłosili do rozliczenia 2 osoby a mieszka więcej – więc  u takich zrozumiałe jest większe zużycie wody (i wtedy można zrozumieć frustrację tych osób, że nareszcie ktoś ukrócił oszukiwanie).
Ja należę do tych uczciwych.
Moi rodzice podlewają ogródek a więc podali prawdziwą liczbę osób ale za prawdopodobnie przed latem uzbierają 12 miesięcy z mniejszym zużyciem wody i mogą zmienić deklarację.
W SPÓŁDZIELNI TEŻ LUDZIE MAJĄ ROZLICZENIA Z WODY – JAK POLICZĄ SOBIE OSOBY SAMOTNE RACHUNKI ZA WODĘ Z 12 MIESIĘCY TO MOŻE IM WYJŚĆ ROZLICZENIE OD WODY A NIE 40 ZŁ.
TRZEBA IŚĆ DO SPÓŁDZIELNI I ZGŁOSIĆ W DOWOLNYM CZASIE, ŻE W JAKIMŚ MIESIĄCU JUŻ MOGĘ PRZEJŚĆ NA ROZLICZENIE OD WODY. Pani z urzędu powiedziała że to rozliczenie od wody będzie aktualne przez cały rok. I tam w objaśnieniach do deklaracji też jest to napisane.
Dobrze by było abyście Państwo mówili mieszkańcom całą prawdę jeśli już chcecie ludzi buntować a nie półprawdę. TO JEST OSZUSTWO Z PAŃSTWA STRONY !!!!!!!!!!!!!


W NASTĘPNYCH POSTACH ZAMIESZCZĘ OBJAŚNIENIA DO DEKLARACJI - MIŁEJ LEKTURY

34
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Września 30, 2015, 22:35:16  »
Gmina nie musi dopłacać do naszych śmieci. Wystarczy, że zacznie ciąć mocno rozdmuchane koszty.

MASZ RACJĘ - SŁYSZAŁEM, ŻE PO PRZETARGU KOSZTY TRANS NETU WZROSŁY - GMINNA FIRMA TO DLACZEGO TAK DROGO BIERZE.
MÓWILI RADNI, ŻE INNA FIRMA CHCIAŁA ODBIERAĆ ZA DWA RAZY TYLE NASZE ŚMIECI. TO DOPIERO BYŚMY MIELI PODWYŻKI NIE TAKIE JAK TO CO MAJĄ W SZCZECINIE.
CIEKAWE ILE ZARABIAJĄ CI W TRANS NECIE BO JAK ŚMIECI WIOZĄ DO LEŚNA GÓRNEGO TO Z TEJ NASZEJ OPŁATY PŁACIMY PRAWDOPODOBNIE TEŻ WYSYPISKU W LEŚNIE GÓRNYM ZA ZAGOSPODAROWANIE I UNIESZKODLIWIANIE ORAZ KOMPOSTOWANIE.
MAJĄ PARSZYWĄ ROBOTĘ. MÓJ ZNAJOMY PO FILOLOGII POLSKIEJ Z TANOWA PRACOWAŁ TAM NA TAŚMIE PRZEZ 11 MIESIĘCY BO NIE MIAŁ INNEJ PRACY A CHORA ŻONA I DZIECKO NA UTRZYMANIU.
OCZYWIŚCIE DOSTAWAŁ NA ZLECENIE Z NADGODZINAMI 1200 ZŁ NA RĘKĘ.
NAWET W NIEDZIELĘ WIECZOREM ŚMIERDZIAŁ NIEMIŁOSIERNIE PO WIELU KĄPIELACH.
TAAAAK.
NASZE PIENIĄDZE Z TEJ OPŁATY IDĄ TEŻ NA FAKTURY DLA WYSYPISKA W LEŚNIE GÓRNYM.
RADNY MÓWIŁ, ŻE GMINA PŁACI KAŻDEJ Z TYCH FIRM JAKĄŚ STAWKĘ ZA KAŻDĄ TONĘ ODEBRANYCH OD NAS I ZAWIEZIONYCH NA WYSYPISKO DO LEŚNA GÓRNEGO ŚMIECI. IM WIĘCEJ ŚMIECI ODBIERZE TRANSNET TYM WIĘCEJ ICH ZAWIEZIE I TYM WIĘCEJ GMINA ZAPŁACI.
RADNY TEŻ MÓWIŁ, ŻE JEST O 5 TYS. LUDZI MNIEJ ALE ŚMIECI FIRMA ODBIERA WIĘCEJ I DLATEGO BRAKUJE KASY.

CIEKAWE CZY TO PRAWDA. CHYBA RANO ZADZWONIĘ NA TO WYSYPISKO I POPYTAM

35
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Września 30, 2015, 18:43:33  »
Witam wszystkich.
Jestem tu pierwszy raz, czytam te wypowiedzi i nie wiem co o tym myśleć.
Kiedyś płaciliśmy tylko za odebranie od nas śmieci. Unia nakazała krajom należącym do unii utylizować, unieszkodliwiać i zagospodarowywać śmieci.
Jestem kierowcą międzynarodowym.
Dużo jeżdżę po świecie, dużą część roku jestem poza krajem i powiem szczerze, że w niektórych krajach jest bardzo brudno, śmieci walają się po ulicach dużych miast (Francja, Włochy, Hiszpania i nie tylko) ale opłaty są bardzo wysokie - ludzie się kłócą o podrzucanie śmieci do koszy ulicznych - kary nie pomagają.
Ostatnio miałem przyjemność odwiedzić plażę w Nowym Warpnie i Trzebieży - dowiedziałem się, że pomosty, deptaki i ławeczki przy plaży zostały zrobione właśnie z butelek plastikowych po napojach.
Jestem pod wrażeniem.
Ja też nie lubię płacić dodatkowych podatków i do niedawna z żoną się o to kłóciłem - ciągle porównywałem, że kiedyś płaciłem raz na kwartał a teraz co miesiąc dużo więcej ale skoro płaciłem tylko za zabranie śmieci a teraz już wiem że również za utylizację, przerób i odzysk to zwracam honor urzędnikom bo jak większość moich znajomych myślałem że chcą sobie załatać jakąś dziurę w budżecie.

Ktoś napisał, że Burmistrz może dopłacać do śmieci z innych pieniędzy jak jest dziura w budżecie.
Moja siostra pracuje w urzędzie w Szczecinie i pytałem.

Powiedziała, że ustawa nie pozwala dopłacać do śmieci z budżetu urzędu. Że jak już brakuje pieniędzy na zapłacenie faktur BIEŻĄCYCH to musi zabrać np. z naprawy drogi i innych.
Ale gdyby prezydent Szczecina wiedział że w tym roku może braknąć pieniędzy na opłatę faktur za śmieci i nie podwyższył opłat ludziom to Regionalna Izba Obrachunkowa przy kontroli budżetu ukarałaby go olbrzymią karą finansową a skarbnik straciłby pracę. :-[
A prezydent miasta - na pewno też burmistrz muszą wysłać ro Izby obrachunkowej i do Urzędu Wojewódzkiego i jeszcze gdzieś sprawozdanie z wykonania planów i z tego czy dobrze zaplanował budżet na następny rok oraz czy prawidłowo dysponował pieniędzmi w danym roku.
Pozdrawiam serdecznie - za kilka dni znowu wyjeżdżam do jednego z zaśmieconych krajów  :-X - ale cóż jak mus to mus - taką mam profesję

Strony: 1 2 [3]