Notice: Undefined index: tapatalk_body_hook in /home/klient.dhosting.pl/wipmedia2/forum/Sources/Load.php(2501) : eval()'d code on line 199
  • Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - włodziu

Strony: 1 [2] 3
16
Polityka lokalna / Odp: Police Burmistrzu PRL już dawno się skończył!
« dnia: Grudnia 01, 2015, 21:25:27  »
Włodziu szukasz widzę haków... Zabawne. Założony był Komitet budowy drogi przez wszystkich mieszkańców ulicy. Jak już tak szukasz to poszukaj sobie jakie były plany zagospodarowania przestrzennego i jak były modyfikowane. Nigdy nie byliśmy bierni i wcale się tego nie wstydzę. Jak widzisz jestem tutaj z imienia i nazwiska. Nie muszę jak szczur kryć się po dziwnych pseudonimach. Droga jest już wybudowana od kilku lat dzięki m.in. inicjatywie mieskańców tej ulicy i pomocy zaangażowanego w tą sprawę radnego z naszego rejonu.[/quo
Pani Anno. Jest to moje prawdziwe imię a nie pseudonim. Mieszkam w pobliżu więc wiem, że droga jest.
Przytoczony tekst był skierowany raczej do Pana wykidajły a nie do Pani. Też jest mieszkańcem tej ulicy a z jakiegoś powodu ma awersję do pewnych zawodów. Przepraszam, jeśli poczuła się Pani urażona.

Pani inicjatywa zasługuje na podziw.






 

17
Polityka lokalna / Odp: Police Burmistrzu PRL już dawno się skończył!
« dnia: Grudnia 01, 2015, 21:00:04  »
Włodziu, co ma piernik do wiatraka.
Kolejny amator teorii spiskowej... Ludzie stosujący takie zagrania to, według ich własnego mniemania, prawdziwi bohaterowie.

Ja nie mam sobie nic do zarzucenia - podałem, że jest nas dwoje, płacę za dwoje, mieszkam w domku i nic nie ukrywam. Jednak dla mnie liczy się człowiek niezależnie czy jest dziennikarzem, urzędnikiem, pomywaczem czy prezydentem. Nie należy nikogo opluwać jeśli się go nie zna

18
Polityka lokalna / Odp: Police Burmistrzu PRL już dawno się skończył!
« dnia: Grudnia 01, 2015, 20:11:55  »
Ba, nie sprawdziliście też ani jednej deklaracji. Urzędnicy sprawdzali tylko, czy deklaracje są, a jak są, to czy wpływają zadeklarowane kwoty.
Wam to jednak nie przeszkadza. Wy uznajecie, że na podstawie swoich domniemań macie prawo ustami prominentów z Gryfa publicznie obrażać mieszkańców, którzy nie godzą się na kolejne podwyżki, pozwalające utrzymać rzeszę krewnych i znajomych królika.

Poszperałem i znalazłem. DOMYŚLAM SIĘ DLACZEGO saga z wikidajłem i inni podobni obrażają urzędników nawet ich nie znając,  nazywając wszystkich bez wyjątku ZNAJOMYMI KRÓLIKA, nierobami itp.
Otóż nienawiść do urzędników wszystkich, bez wyjątku pielęgnowana jest przez niektórych przez lata. Nawet jeśli osoba nowo zatrudniona pojawi się w urzędzie, nawet jeśli będzie to osoba bez znajomości, nawet jeśli nie będzie znajomą królika, nawet jeśli wykaże się wiedzą i kompetencjami to będzie skazana  na obrażanie ze strony pewnej wydawałoby się sądząc po piastowanej profesji grupy inteligentnych osób.

A oto co znalazłem i co może by powodem, że niektórym każdy urzędnik kojarzy się źle.
 14 kwietnia 2008
„ Nie mamy przyłączy prądu, oświetlenia, gaz jest od niedawna - mówią zbulwersowani mieszkańcy ul. Brzoskwiniowej w Policach.”
„Burmistrz obiecuje, że asfalt i chodniki będą. Kiedy? Nie wiadomo. - Budowę rozpoczęliśmy dziesięć lat temu, w ciągu kilku lat miały być tu podciągnięte wszystkie media, prąd, gaz, drogi - mówi Anna Tarocińska, jedna z mieszkanek ul. Brzoskwiniowej. - Tymczasem toniemy w błocie, zimą nie ma tu jak dojechać, niszczymy samochody, co rusz trzeba wymieniać amortyzatory. Sąsiad dopiero niedawno się wprowadził, bo nie miał obiecanego od lat gazu, którym ogrzewa mieszkanie.” 

„- Studzienki kanalizacyjne, sanitarne i wodociągowe projektant wrysowywał, gdzie mu pasowało. U sąsiadów zajmują nawet i jedną trzecią działki, są na podjazdach itd. - mówi pan Jarosław. - Przyłącze gazowe mam na przykład na środku działki, prawie na wprost wejścia do domu. Nigdy bym takiego projektanta nie zatrudnił. O drodze, to już nie chce mi się mówić. Woźna w szkole syna chciała do domu odesłać, bo miał ubłocone buty i spodnie.”

„Pieniądze wzięli. Mieszkańcy są oburzeni zupełnym brakiem koordynacji prac. - Jak była robiona kanalizacja deszczowa, można było od razu podciągnąć energię, gaz - mówi pan Maj. - Nikt jednak nad tym nie panuje. Jestem z branży budowlanej i wiem doskonale, jak można takie prace wykonywać, organizować by było szybciej i oszczędniej. - Gmina wzięła bardzo duże pieniądze za działki i nie wywiązuje się z tego, co obiecywał - mówi pani Anna. - Dlaczego Morelowa jest zrobiona, a nasza ulica nie, choć tamte działki kupowano jeszcze za grosze? Stawaliśmy do przetargu dlatego, że wraz z gruntem były zapewnienia, że o infrastrukturę nie musimy się martwić. Wszystko będzie - mówiono. - Przed dwoma tygodniami TransNet nawiózł na drogę trochę ziemi, ale już nie ma po tym śladu, dziury jak były, tak są - dodaje pan Cezary. - Takie doraźne działania nic nie dają, szkoda pieniędzy.”

„Najpierw to, co pod ziemią -
Rozumiem oczekiwania mieszkańców, ale na razie na tej ulicy zabezpieczamy przejezdność, nie będziemy tu kłaść asfaltu i chodników, dopóki ulica nie zostanie całkowicie zbudowana, czyli do momentu postawienia ostatniego domu - wyjaśnia Jakub Pisański, wiceburmistrz Polic. - W tej chwili skupiamy się na tych miejscowościach, które nie mają sieci wodociągowej, np. w Trzeszczynie, czy Tanowie. W Pilchowie musimy wymieniać stare, jeszcze azbestowe rury. Musimy skanalizować osiedle Ogrodnik, tam mieszkańcy są w dużo gorszej sytuacji niż przy ul. Brzoskwiniowej. Myślimy o wszystkich, ale inwestycje, które mogą być finansowane z funduszy unijnych, traktujemy priorytetowo. Prace naziemne, asfalt, chodniki przy ul. Brzoskwiniowej muszą poczekać. Aż będziemy pewni, że już tam nie będzie wjeżdżał ciężki sprzęt budowlany, koparki itd.„

ZEMSTA ZATEM MUSI BYĆ JAK W DAWNYM PRZYSŁOWIU:   kowal zawinił, a Cygana powiesili

19
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 15, 2015, 12:40:01  »
włodziu/karolu, wszyscy doskonale znamy recepty Gryfa na dopięcie budżetu: wprowadzić podwyżki dla uczciwych mieszkańców, a tych, co zaprotestują, nazwać złodziejami lub oszołomami (albo jedno i drugie). Od lat było tak samo.
Teraz zmieniło się jedno: nie macie już monopolu na informację. Płacicie publicznymi pieniędzmi za propagandę w kablówce i gazetki reklamowe, a tu zonk - mieszkańcy znaleźli kanały, nad którymi nie panujecie. I potrafią dotrzeć z przekazem do innych myślących podobnie.
Jestem przekonany, że jedyny opozycyjny radny będzie pytał. I że przy okazji zapyta, ile nas kosztował śmieciowy pełnomocnik burmistrza - jedyny konkret w sprawie wysypisk przy Kamiennej oraz Piotra i Pawła. Że zapyta też o odprawy dla przedstawicieli jedynie słusznych związków przy okazji przesuwania z jednego stanowiska w zarządzie gminnej spółki na inne. O koszty utrzymywania rozdętych dla Gryfitów rad nadzorczych w samorządowych firmach. I tak dalej.
Włodek - tak, Karol - NIE.
Nie znam Karola, ale też nie znam tematów, które poruszasz więc się nie wypowiem. Moja wiedza opiera się na porównaniach urzędów Szczecina i Polic.
Jakiś pełnomocnik do spraw śmieci? No cóż - rzeczywiście trzeba to wyjaśnić bo po co miałby istnieć i co taki miałby robić?
A temat dzikich wysypisk to czy przypadkiem nie jest sprawa wydziału ochrony środowiska w Powiecie?

Post Merge: Listopada 15, 2015, 13:04:45
Jestem przekonany, że jedyny opozycyjny radny będzie pytał.
------------------
Zapomniałem dodać, że cieszę się, że Pan radny opozycyjny zapyta urzędników.

NIECH PRZY OKAZJI SPROSTUJE KŁAMSTWO - bo powiedział do mediów, że urzędnicy nie jeździli na spotkana w sprawie śmieci i ich systemu do Szczecina.

Jak wielokrotnie wspominałem - moja siostra pracuje w szczecińskim magistracie - jest związana z ochroną środowiska,  brała udział w tworzeniu systemu opłat za śmieci i potwierdza, ŻE POLICCY URZĘDNICY (wielokrotnie) byli zapraszani przez dział ochrony środowiska na spotkania w sprawie szczecińskiego systemu. W jednym ze spotkań oprócz dyrektorów brały udział również osoby zajmujące się rozliczaniem deklaracji i opłat - niestety, moja siostra nie, ale jest w temacie.

Czy prezydent Szczecina był informowany o tych wizytach to z tym pytaniem PAN RADNY POWINIEN ZWRÓCIĆ SIĘ DO DWÓCH DYREKTORÓW OCHRONY ŚRODOWISKA.


20
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 14, 2015, 20:29:36  »

Przecież radni mogą wystąpić z interpelacją (zapytaniem) do urzędników z zapytaniem (są takie na stronie urzędu gminy opublikowane).
Taki Pan "najlepszy z najlepszych" powinien zapytać na piśmie urzędników jak zaplanowali w poszczególnych latach budżet dla wydziału na każdy kolejny rok. Skoro nie mogą zaplanować z deficytem to muszą obszernie opisać krok po kroku co zamierzają zrobić aby do deficytu nie doszło.
W Szczecinie to naczelnicy planują takie budżety.
Podejrzewam, że we wszystkich gminach jest podobnie.
Jeśli to prawda, że budżet im się nie spinał już we wcześniejszych latach to powinni dokonać odpowiednich zapisów co zamierzają zrobić (np. w projekcie budżetu z 2014 roku powinien być zapisany plan naprawczy na 2015rok) a jeśli Pan radny o to zapyta to urzędnicy muszą mu udzielić wyczerpującej odpowiedzi na piśmie.
Wówczas Pan radny mógłby się z nami podzielić tymi ważnymi informacjami.
Zresztą każdy z nas zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej też może wystąpić z tym zapytaniem. Ja tak zrobię.
Zapytam też o kontrole, decyzje, wyjaśnienia itp. postępowania.
Myszą mi odpowiedzieć - prawdopodobnie jest termin 14 dniowy ale to trzeba sprawdzić.

21
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 14, 2015, 15:53:36  »
    Na nagraniu z konferencji usłyszałam, że Gmina do śmieci dokładać nie może

Dokładnie to takie coś próbują nam wmawiać, tylko że obronić tego w żaden sposób nie potrafią. Oczywiście, że gmina może dokładać do śmieci. Przecież dokłada :)
-------------------
Czym innym jest zapłacenie za wykonaną usługę nawet gdy w wydziale nie mają na to pieniędzy - władze muszą zabrać z innych wydziałów i z inwestycji na opłaty np. za odbiór odpadów - może to być kwota przeniesiona np. z budowy chodnika, przeznaczona na oświetlenie ulicy, czy innych zaplanowanych inwestycji.
A czym innym jest planowanie budżetu na rok następny w pojedynczych wydziałach – budżety w poszczególnych wydziałach muszą się bilansować.
W czasie konferencji Burmistrz mówił o tym, że w nowym roku będą mieli kontrolę z RIO – też nie chcą się narazić na kosztowne kary wyrażone w milionach.
- Zapoznaj się ustawą o finansach publicznych,
- zapoznaj się o karach za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- zapoznaj się z tematem, czy jednostki samorządu terytorialnego mogą zaplanować budżet na rok kolejny z zaplanowanym deficytem, wiedząc już teraz, że ten deficyt będzie jeśli gmina nic z tym nie zrobi (w tym przypadku gminy do listopada tego roku musiały zaplanować budżet na 2016rok )???
Z tego co słyszałem już w 2014 roku poprzedni naczelnik już planował zmianę systemu bo był deficyt. Trzeba zapytać w ramach dostępu do informacji publicznej co zadziałało, że my, mieszkańcy nie wiedzieliśmy nic o deficycie.
Sam w przyszłym tygodniu wystąpię do gminy z zapytaniem na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej z pytaniem, jaki był deficyt we wcześniejszych latach i czy planowano deficyt na kolejne lata, czy wiedząc o deficycie w 2014r. zapisali w planie budżetowym na 2015r. jakiś plan naprawczy tej sytuacji.
Z tego co wiem, w Szczecinie projekty czy też plany budżetów dla każdego wydziału tworzą same wydziały i uzasadniają każdy zapis. Wiedząc o deficycie zapisują w budżecie plan naprawczy czy coś w tym rodzaju – trzeba zapytać czy w w 2014 r. zaplanowali i zapisali taki plan.
Jeśli tak, to w ramach zapytania poproszę aby udostępnili tę informację o zaplanowaniu budżetu na 2015r.
Bo teraz urzędnicy planują budżet na 2016rok i to tak aby się bilansował. Więc też w ramach informacji publicznej trzeba to sprawdzić.
ZRESZTĄ KAŻDY Z NAS MOŻE O TO POPROSIĆ.
Pozdrawiam


Post Merge: Listopada 14, 2015, 16:09:20
    Ja bym wolał, aby nasi włodarze w pierwszej kolejności przedstawili mi jakikolwiek dowód na to, że dokonali weryfikacji faktycznej ilości odpadów obsłużonych przez Trans-Net z ilością ujętą na wystawionych fakturach. Jestem niemal pewien, że tam z dużym prawdopodobieństwem znajdą brakującą kwotę, a nawet oszczędności. Tak samo jak jestem pewien, że nigdy takiej weryfikacji ilościowej nie przeprowadzili. Takie pytanie na konferencji też padło. Odpowiedzi nie usłyszałem. Przyjmują faktury i płacą za nie w ciemno. Bo przecież swój swojego miałby sprawdzać…?

-------------------------------
Zamiast wyciągać wnioski i snuć domysły może w ramach dostępu do informacji publicznej wystąpić należy o informację żebyście Państwo mieli podkładkę na piśmie, że nic się przez te wszystkie lata nie robi tylko przyjmują deklaracje.
Jeśli jest tak faktyczne to macie prawo zaskarżyć ich do sądu, że marnotrawią wasze pieniądze.
Ja bym też zapytał pana od finansów urzędu (skarbnika) dlaczego nie płaci na koszty administracyjne z gminnego budżetu.
A SWOJĄ DROGĄ - TEŻ UWAŻAM, ŻE FIRMA ODBIERAJĄCA ŚMIECI JEST MEGA - DROGA.
Wygrali z przetargiem z wysoką kwotą i teraz do tej kwoty my musimy dopłacać w przyszłym roku aż do grudnia 2016 :-(((

Wojtek, oni nie weryfikowali niczego. Pięć osób w wydziale odpadowym zajmuje się sprawdzaniem, czy dokumenty wpłynęły (tu trzeba dodać, że spółdzielnie i ZGKiM składają zestawienia zbiorcze). Nie zweryfikowali ani jednej deklaracji. Co nie przeszkadza baronom z Gryfa sugerować, że mieszkańcy oszukują.
Wycierają sobie gęby rodzinami wielodzietnymi, a nie sprawdzili nawet, ile tych rodzin w gminie jest...

22
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 11, 2015, 17:34:51  »
karolu Żono Włodka, ten apel to skieruj do swoich przełożonych. To oni głoszą, że kilka tysięcy mieszkańców Polic oszukuje w deklaracjach śmieciowych - chociaż nie przyłapali na tym nikogo. Domyślam się więc, że wiedzą, o kim mówią. A skoro zamiast ściągnąć należności z niepłacących każą za nich płacić samotnym emerytom, muszą być z tymi niepłacącymi bardzo mocno związani. Może to nawet oni sami?
-------
Pracując na zmiany nie zawsze mam czas czytać wszystkie wypowiedzi i się do nich ustosunkowywać.

Ktoś tu posądza mnie o rozdwojenie jaźni.

Panie Jarosławie S. oświadczam Panu, że nie posiadam drugiego imienia i nie jestem KAROLEM.
Moja żona rzeczywiście wypowiadała się na moim haśle ale też nie jest KAROLEM  ani nawet KAROLINĄ.
Co do mojego PRACODAWCY to uważam, że nie powinien Pan Go mieszać w sprawy z Nim nie związane.
Siedziba firmy, w której pracuję mieści się w Szczecinie - Dąbiu a pracodawca jest zagraniczny.
Gdzieżbym śmiał zawracać głowę szefów sprawami mojej gminy.

A tak poza tym, Panie Jarosławie S, Pani Agnieszko S. GDZIE WASZA ETYKA DZIENNIKARSKA I OBIEKTYWIZM WYPOWIEDZI????????????????

Jeśli wypowiadacie się jako pokrzywdzeni mieszkańcy, jeśli macie wątpliwości co do jakości pracy pracowników wydziału śmieciowego to może warto przejść się do nich jako zwykli obywatele i zapoznać się z ich działaniami i z tym jakie mają możliwości i wtedy oceniajcie.

Ja wiele lat temu gdy zbierałem pozwolenia na budowę domu też oceniłem pewnych urzędników nie znając realiów, jednemu nawet nawymyślałem od nierobów pijących tylko kawę i czekających kiedy wybije fajrant a później mi było głupio.

23
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 11, 2015, 16:51:59  »


    Ja bym wolał, aby nasi włodarze w pierwszej kolejności przedstawili mi jakikolwiek dowód na to, że dokonali weryfikacji faktycznej ilości odpadów obsłużonych przez Trans-Net z ilością ujętą na wystawionych fakturach. Jestem niemal pewien, że tam z dużym prawdopodobieństwem znajdą brakującą kwotę, a nawet oszczędności. Tak samo jak jestem pewien, że nigdy takiej weryfikacji ilościowej nie przeprowadzili. Takie pytanie na konferencji też padło. Odpowiedzi nie usłyszałem. Przyjmują faktury i płacą za nie w ciemno. Bo przecież swój swojego miałby sprawdzać…?

Wojtek, oni nie weryfikowali niczego. Pięć osób w wydziale odpadowym zajmuje się sprawdzaniem, czy dokumenty wpłynęły (tu trzeba dodać, że spółdzielnie i ZGKiM składają zestawienia zbiorcze). Nie zweryfikowali ani jednej deklaracji. Co nie przeszkadza baronom z Gryfa sugerować, że mieszkańcy oszukują.
Wycierają sobie gęby rodzinami wielodzietnymi, a nie sprawdzili nawet, ile tych rodzin w gminie jest...
---------------------
Negatywnie oceniać nie znając faktów można każdego.

Sądząc po godzinach wypowiedzi niektórych osób na FORUM należałoby stwierdzić, że osoby te (zwłaszcza pracujące na etacie - prowadzące agitację na terenie ZCH Police w sprawach, które nie należą do ich zakresów obowiązków) mają albo za mało pracy albo swoje obowiązki zawodowe wykonują  z nienależytą starannością. Myślę, że Prezes ZCH Police i inni pracodawcy powinni się temu przyjrzeć.

Ciekawe, co sądzą pracownicy zmianowi o jakości działań na ich rzecz przedstawiciela ich związku - warto puścić ankietę - jeśli pozytywnie to OK, jeśli negatywnie to warto się zastanowić nad zmiana.

Z tego co robią i powinni robić PRACOWNICY Z WYDZIAŁU ŚMIECIOWEGO W GMINIE znalazłem na stronie urzędu i zamieszczam poniżej.
Jeśli ktoś uważa, że nie wykonują swoich obowiązków to naślijcie na nich kontrolę z Inspektoratu Ochrony Środowiska z Województwa - a jak już będzie po kontrolach to niech upublicznią wnioski pokontrolne. Wtedy ich ocenimy bo tak naprawdę nie wiemy co robią pracownicy a co zaniedbują.
W końcu ta instytucja jest od tego aby kontrolować czy pracownicy wywiązują się ze swoich obowiązków.
Muszą mieć podkładkę w dokumentach na wszystkie swoje działania. Jak się okaże, że coś zaniedbują to wtedy ich ocenimy.
Z konferencji wczorajszej z burmistrzami wywnioskowałem, że wydział śmieciowy spodziewa się na początku roku kontroli z RIO - na pewno będzie kontrola finansów i faktur oraz tego czy gmina prawidłowo zarządza finansami - czas pokaże jaka będzie ocena.

A oto zakres działania wydziału, który jest na stronie gminy:
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy w szczególności:
1. przygotowywanie przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych i realizacja procedury przetargowej;
2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacja zadań powierzonych podmiot odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
3. organizowanie i rozliczanie systemu odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz analiza stanu gospodarki odpadami w tym opracowywanie raportów i sprawozdań z dokonywanych analiz;
4. bieżąca analiza osiągania przez gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowywania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
5. prowadzenie rejestru działalności Regulowanej podmiotów odbierających odpady komunalne oraz ich kontrola;
6. koordynacja i nadzór realizacji zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest;
7. nadzorowanie pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
8. obsługa interesantów w zakresie korekt i składanych dokumentów, weryfikacja danych zawartych w deklaracjach;
9. ustalanie zobowiązań z tytułu opłat, wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie obowiązujących przepisów (w tym określenie w drodze decyzji wysokości opłaty), prowadzenie postępowań wyjaśniających w stosunku do osób, które nie złożyły w wymaganym terminie deklaracji lub złożyły deklaracje zawierające np. nieprawdziwe dane;
10. prowadzenie postępowań podatkowych w sprawach dotyczących stosowania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami – rozłożenia na raty podatku lub zaległości, odroczenia terminu płatności podatku lub zaległości oraz umorzeń zaległości, przygotowywanie decyzji w tych sprawach;
11. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, zwłaszcza w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych (organizowanie kursów, szkoleń, wykładów, konkursów promujących proekologiczne zachowania wśród mieszkańców);
12. opracowywanie informacji, przewidzianych do udostępnienia na stronie internetowej gminy,  BIP-ie oraz w gablotach wydziałowych dotyczących gospodarki odpadami;
13. przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zakresu prowadzonych spraw;
14. przygotowywanie korespondencji w zakresach toczących się postępowań.


24
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 09, 2015, 20:00:23  »
Cytat: piotrzpl w Listopad 08, 2015, 12:14:02

    taka zgadza się p. Król powiedział ze niepłacących jest około 5,5k mieszkańców polic,,, ja przypuszczam ze...
---------------------
Miałem okazję oglądać powtórkę transmisję z sesji i wypowiedź Pana Króla - "z systemu uciekło 5,5 tys. mieszkańców - ja uważam, że dobrze to zrozumiałem, i że Panu Królowi chodziło o to, że wśród nich są ci, którzy wyjechali oraz ci, którzy celowo nie zgłaszają niektórych lokatorów, którym na czarno wynajmują mieszkania czy pokoje.
Media wyrywają z kontekstu niektóre wypowiedzi i przedstawiają je po swojemu.

25
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 06, 2015, 19:22:35  »
Czy moim nadrzędnym celem jest ugranie dla siebie 14 złotych miesięcznej opłaty? Ciekawy wniosek- niezwykle cenny :) obyśmy tylko takie problemy mieli.
Konkret- za ok tydzień, dwa.
------------------------------------
-----------------------
Pani Anno.
Czytałem dzisiaj wywiad, którego Pani udzieliła do lokalnej gazety. Podała Pani, że oszczędna Pani znajoma zużyła w ostatnim kwartale w przeliczeniu na miesiące nieco ponad 4 metry sześcienne wody na miesiąc. Rzeczywiście, gdyby brali pod uwagę kwartał to Pani ta nie mogłaby skorzystać z wody w dniu składania deklaracji.
Jednak do rozliczenia w tym systemie bierze się sumę wody z 12 miesięcy wybranych z 18 miesięcy a więc z 4 kwartałów. Skoro w miesiącach letnich wyszło tej Pani nieco ponad 4 metry sześcienne to w zimowych czy wiosennych miesiącach może lub mogło wyjść mniej. Jeśli łączna suma z tych dowolnie wybranych 12 miesięcy wynosi do 48 metrów sześciennych wody i gdy podzieli przez 12 to Pani znajoma może skorzystać z tej opcji. Jeśli nie teraz  to za miesiąc czy dwa może przeliczyć rachunki od nowa. Nie musi czekać do następnego roku. Tak też mają w Szczecinie. Moja siostra mieszka w Szczecinie na Pogodnie, sama w poniemieckim domu. Do rozliczenia od wody weszła w połowie roku bo w dniu składania pierwszej deklaracji przekroczyła wodę. Następną deklarację od wody musiała złożyć po roku. A te osoby, które rozliczają się ryczałtem nie muszą w Szczecinie składać po roku żadnych deklaracji - no chyba, że uznają, że nabyli możliwość rozliczenia się od wody to nie czekają z ryczałtem do końca roku tylko zmieniają deklarację. Szczecin też miał na początku stawkę za metr sześcienny wody wyższą niż obecnie. Gdy uznali, że wpływy z opłat mają wystarczające obniżyli stawkę. Też mieszkańcy mieli wiele wątpliwości, też się bulwersowali. Szczecin miał jednak łatwiej gdyż wprowadzono tam ten system od początku. U nas mieszkańcy tyle samo płacą zarówno w blokach jak i w domkach a do domów w oddalonych miejscowościach podobnie jak w Szczecinie dojazd jest droższy.
Niezależnie od tego co Pani zrobi proszę jeszcze raz przeanalizować chociaż ten jeden przypadek Pani znajomej.
Aby to ukrócić powiem, że to co napisałem o sobie jest prawdą – urzędnikiem nie jestem bo to nie moja bajka. Moim zdaniem mało który facet nadaje się na urzędnika. Choć pracuję w systemie zmianowym to nie jestem pracownikiem ZCH. Ale nie ukrywam, że z wieloma urzędnikami szczecińskimi mam prawie na co dzień do czynienia i wiele rozmawiamy o ich systemie - a dla domów jednorodzinnych system jest taki sam w Szczecinie jak ten proponowany i we wrześniu i obecnie w Policach. Jedyne w Szczecinie gorsze jest to, że Prezydent Szczecina nie chce umarzać zaległości w opłatach ani nie chce dawać ulg osobom, które mają niskie dochody. W Policach prawdopodobnie nikomu nie odmówiono. Nawet w szczecińskim urzędzie się o tym mówi.

26
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 04, 2015, 20:21:51  »
Oczywiście, że jest. krzyś/włodziu/Żona Włodka to ta sama osoba, urzędnik lub urzędniczka z wydziału śmieciowego. Obstawiam, że pani naczelnik - ale tu pewności nie mam.
Moja żona się ubawiła. Zresztą ja też.
To że jestem zaangażowany w te sprawy to nie znaczy że zmieniłem płeć :-). Nawet moja żona mnie zapewnia że jestem 100% facetem ale gratuluję humoru. W moim domu temat śmieci od jakiegoś czasu jest na porządku dziennym. Moja siostra w szczecińskim magistracie kilka lat temu brała udział w ustalaniu opłat -  mają takie same do dziś i się spina.
W moim domu też ktoś podrzucił waszą ulotkę ale przekłamaną bo nic nie napisaliście o wodzie. No chyba że to podróba. Teraz jestem w pracy ale w najbliższym czasie gdy będę przechodził koło Waszych domów to ją zwrócę do poprawy treści.

27
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 02, 2015, 21:24:40  »
Hm... Tak się zastanawiam. Wcześniej podałam szacunkową ilość mieszkańców 36 tys. Na BIP Gminy jest podane 42 tys ( ostatnie dane z 2012r). Sprawdziłam w GUS jest na 1.01.2014: 33.650. Mieszkańcy mieszkańcami a ile osób wg deklaracji ujętych jest jako osoby zamieszkałe ( o deklaracjach tzw."śmieciowych myślę)? Tego chyba nie ma w. Sprawozdaniu. Zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami. Przychylam się do ustalenia stawek za gospodarstwo domowe. Przykładowo tak jak w Słupsku. Tam jest:
- przy zbiórce selektywnej:
* jednoosobowe:10,
* dwuosobowe: 18,
* od 3 do 4 osób: 25,
*powyżej 30zł.

- przy odpadach niesegregowanych:
* jednoosobowe:14,
* dwuosobowe: 25
* od 3 do 4 osób: 35,
*powyżej 42.

Stawki są ze Słupska, u nas może być (skoro gminie się nie spina) ciut drożej. Statystycznie każda osoba więcej w domu generuje ciut mniej odpadów niż średnia poprzednich. W Kołbaskowie wspieranie rodzin wielodzietnych rozwiązano opłatą malejącą na kolejne dziecko ale też wprowadzono górną granicę. Wg mnie liczenie wg zużycia wody jest błędne. Nie lubię też komentarzy " bo mieszkańcy oszukiwali". Należy wprowadzić takie rozwiązania i stawki aby nie oszukiwali tylko podawali prawdę. Sankcje za podawanie nieprawdy też przecież są. Gmina ma wiele mądrych głów w swoich zasobach, liczę że dopracują system bo ten uchwalony, który wejdzie od stycznia jest wg mnie bardzo pobieżnie uchwalony.
--------------------------------------


POLECAM LEKTURĘ o tym, co sądzi WSA w Gorzowie Wlkp. i innych sądów w sprawie ZAKAZU różnicowania stawek W ZALEŻNOŚCI OD GOSPODARSTWA DOMOWEGO:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/265CE72384

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/D3C6CF1FF4


http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/8A02C93CD9


http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/101CEE54D1

Jest tego więcej ale może krzykacze, którzy oceniają innych po sobie może zanim kogoś oczernią zaznajomią się z przepisami.
A tak poza tym ja osobiście uważam, że podnosząc stawkę opłaty liczonej od osoby gmina skrzywdziłaby te rodziny wielodzietne gdzie jeden rodzic utrzymuje swoją rodzinę zarabiając najniższą krajową. Ale oczywiście ani Pana/panią sagę, ani Panią Annę ani też Pana Jarosława (Wykidajło) to nie obchodzi.
Po objęciu władzy w ZCH przez partię zwycięzców ta popularność NIEKTÓRYCH OSÓB walczących NIBY O DOBRO MIESZKAŃCÓW (w co wątpię) może się przydać.
Gdyby Państwu zależało na mieszkańcach a nie na własnej kieszeni zrobilibyście rozeznanie ilu mieszkańców nawet tych zatrudnionych w ZCH POLICE zyska na zmianie a ewentualnie pertraktowalibyście z Burmistrzem w sprawie ulg i pomocy tym, którzy nie zdołają skorzystać z jakiegoś powodu z systemu od wody a rzeczywiście mieszkają sami i opłata od gospodarstwa mogłaby ich znacznie obciążyć.
Państwa inteligencja (w co nie wątpię) mogłaby posłużyć urzędnikom do wypracowania wspólnych kompromisów a nie do oczerniania ich.
Nie rozumiem na jakiej podstawie oczerniacie urzędników nie znając ich. Dlaczego sądzicie, że wszyscy urzędnicy to kolesie i nieroby. Mieliśmy wcześniej proponowane rozliczenie od wody w blokach i ryczałt 50 zł lub do wyboru wodę podobnie jak teraz w domkach. Jakoś nikt na forum nie kwestionował wrześniowych propozycji w domkach jednorodzinnych za to krytykowaliście Państwo rozliczenie od wody w blokach bo niby w domkach była alternatywa a w blokach nie było.
Jak dali wybór również w blokach to kwestionowane są rozliczenia w domkach.



Post Merge: [time]Listopad 02, 2015, 21:30:10 [/time]
Tylko że nasza gmina na takie zapytania odpowiada mniej więcej coś w tym stylu „ Aby uzyskać informacje publiczną  musi pan wykazać ważny interes społeczny”
------------------------
Jest ustawa o dostępie do informacji publicznej - polecam lekturę. ja czytałem.
Nic nie trzeba wykazywać.
Jeśli nie zapytasz to się nie dowiesz :-)


Post Merge: [time]Listopad 02, 2015, 21:48:24 [/time]
dapol, jakie są Twoje ,,dowody" na winę mieszkańców SM? Indywidualny spółdzielca nie składał deklaracji, nie dostał jej do ręki, nie dostał szansy by opowiedzieć się deklaracją. Spółdzielnie zbiorczymi deklaracjami gwarantowały gminie wpływ określonych środków finansowych. a jak nie, to decyzją administracyjną burmistrza. To utrudnienie, tylko utrudnienie w bieżącym weryfikowaniu liczby produkujących śmieci. Mówienie, że ,,liczba ludności jest trudna do ustalenia, że brak informacji o liczbie zamieszkujących, że ustawodawca nie dał żadnych narzędzi do weryfikacji liczby ludności" stawia pod wielkim znakiem zapytania kompetencje naszych urzędników i radnych.
-----------------------------
Wystarczy porozmawiać z prezesami spółdzielni.
Ja dzisiaj rozmawiałem w SM ODRA z Panią PREZES - potwierdziła, że spora grupa mieszkańców korygowała liczbę osób zgłoszonych do opłaty z powodu np. wyjazdu domownika np. na wakacje, do pracy za granicą itp. zmniejszała się przez to ilość zużytej wody w tych mieszkaniach a następnie po jakimś czasie woda mocno w niektórych mieszkaniach wzrastała a właściciele mieszkań nie przychodzili zgłaszać powrotu tych mieszkańców ani urodzonych dzieci.
Prawdopodobnie spółdzielnia CHEMIK kiedyś chciała, żeby mieszkańcy bloków sami za siebie składali deklaracje ale przegrali w sądzie i teraz spółdzielnie przyjmują zgłoszenia liczby osób od właścicieli mieszkań i na tej podstawie płacą za śmieci - to wiem od PREZESA SM ODRA.
Nawet pracownik spółdzielni nie jest w stanie stwierdzić ile w każdym z mieszkań jest osób zameldowanych a nie mówiąc już o narzeczonych, przyjaciołach dorosłych domowników. Nawet komornicy mają problem z ustaleniem faktycznego zamieszkania osób - jeśli to mieszkanie rodziców to nawet gdy syn mieszka a komornik zapuka do drzwi to rodzic zawsze może powiedzieć, że syn jest tylko zameldowany ale nie mieszka nawet gdy syn jest w drugim pokoju.

Post Merge: Listopada 03, 2015, 06:38:02
Panie Konkret... Oczywiście, że napisałam petycję  bo czuję się pokrzywdzona. Moja opłata wzrośnie z 36 na 50zł miesięcznie. I powiem Panu więcej, petycję podpisują mi osoby które teraz płacą 48 a po nowemu miałyby 40. Każda z tych osób uważa, że metoda naliczania jest nieprzemyślana.
------- ostatnia metoda-
Panie Jarosławie, Pani Anno, Panie/Pani sago - napiszcie petycję, że żadna z przedstawionych metod nie zadowala WAS - niech wybiorą metodę od powierzchni - jasna i klarowna.
Stać kogoś na duże mieszkanie czy dom to stać go na śmieci.
Proponuję 1 zł za metr i po kłopocie. Babcie samotne nie będą miały alternatywy ale cóż !!!!!!!!!!!

28
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Listopada 02, 2015, 18:21:29  »
Hm... Tak się zastanawiam. Wcześniej podałam szacunkową ilość mieszkańców 36 tys. Na BIP Gminy jest podane 42 tys ( ostatnie dane z 2012r). Sprawdziłam w GUS jest na 1.01.2014: 33.650. Mieszkańcy mieszkańcami a ile osób wg deklaracji ujętych jest jako osoby zamieszkałe ( o deklaracjach tzw."śmieciowych myślę)? Tego chyba nie ma w. Sprawozdaniu. Zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami. Przychylam się do ustalenia stawek za gospodarstwo domowe. Przykładowo tak jak w Słupsku. Tam jest:
- przy zbiórce selektywnej:
* jednoosobowe:10,
* dwuosobowe: 18,
* od 3 do 4 osób: 25,
*powyżej 30zł.

- przy odpadach niesegregowanych:
* jednoosobowe:14,
* dwuosobowe: 25
* od 3 do 4 osób: 35,
*powyżej 42.

Stawki są ze Słupska, u nas może być (skoro gminie się nie spina) ciut drożej. Statystycznie każda osoba więcej w domu generuje ciut mniej odpadów niż średnia poprzednich. W Kołbaskowie wspieranie rodzin wielodzietnych rozwiązano opłatą malejącą na kolejne dziecko ale też wprowadzono górną granicę. Wg mnie liczenie wg zużycia wody jest błędne. Nie lubię też komentarzy " bo mieszkańcy oszukiwali". Należy wprowadzić takie rozwiązania i stawki aby nie oszukiwali tylko podawali prawdę. Sankcje za podawanie nieprawdy też przecież są. Gmina ma wiele mądrych głów w swoich zasobach, liczę że dopracują system bo ten uchwalony, który wejdzie od stycznia jest wg mnie bardzo pobieżnie uchwalony.
------------------------
Zmiana w tym zakresie nastąpiła w ostatnim czasie, kiedy to zaczęły pojawiać się rozstrzygnięcia nadzorcze oraz orzeczenia sądów administracyjnych kwestionujące możliwość różnicowania stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi przy wyborze metody od gospodarstwa domowego. Przykładami w tym zakresie mogą być orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku (nieprawomocny wyrok z dnia 17 lutego 2015r., sygn. I SA/Gd 17/15; prawomocny wyrok z dnia 14 listopada 2014r., sygn. I SA/Gd 1256/14) oraz wcześniejsze orzeczenie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy (prawomocny wyrok z dnia 11 czerwca 2014r., sygn. II SA/Bd 114/14) czy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. (prawomocny wyrok z dnia 5 marca 2014r., sygn. I SA/Go 51/14). W ocenie Sądów w sytuacji, gdy rada gminy dokona wyboru metody od gospodarstwa domowego, wówczas „rezygnuje ona m.in z możliwości uzależnienia wysokości opłaty od okoliczności wskazanych w art. 6j ust. 1 pkt 1-3 upcg i ustala ona jedną, stała stawkę dla gospodarstwa domowego i może ją ewentualnie zróżnicować tylko od tego, czy odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny (art. 6k ust. 3 ucpg).”.

Orzeczenia te wpływają na organy nadzoru, które w ostatnim czasie stwierdzają nieważność uchwał rad gmin stosujących różnicowanie stawek w przypadku wyboru metody od gospodarstwa domowego (np. Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi). Sytuacja ta ma miejsce nawet w przypadku tych gmin, w których tego typu rozwiązanie zostało uprzednio zaakceptowane przez organy nadzoru i w niezmieniony sposób funkcjonowało od blisko dwóch lat.

Post Merge: Listopada 02, 2015, 20:23:21
Informacja o wysokości opłat  za gospodarowanie odpadami

W 2015 r. w Gminie Kołbaskowo stawki  opłat za gospodarowanie odpadami wynoszą dla:
1.   Zabudowy jednorodzinnej wynoszą:
b) Przy zbiórce odpadów w sposób selektywny dla gospodarstwa domowego:
- 1 osobowego – 12,00 zł,
- 2 osobowego – 24,00 zł,
- 3 osobowego – 35,00 zł,
- 4 osobowego – 45,00 zł,
- 5 osobowego – 50,00 zł,
- 6 i więcej osób – 54,00 zł.

2. Zabudowy wielorodzinnej wynoszą:
b) Przy zbiórce odpadów w sposób selektywny – 4,50 zł za 1 m3 wody zużywanej na danej nieruchomości.

Można zrobić tak, żeby samotna babcia nie miała czterokrotnej podwyżki, a jednocześnie rodzina z piątką dzieci nie była rujnowana? Można. Tylko trzeba troszeczkę popracować zamiast spędzać czas na podlizywaniu się burmistrzowi.
-------------------------------
Polecam poczytać sobie wyroki WSA - np. ten poniżej - ale jak dobrze poszukać to znajdzie się tego trochę.

Gmina Kołbaskowo widocznie jeszcze nie miała kontroli z Regionalnej Izby Obrachunkowej - Wszystko przed nimi.
WARTO SKOPIOWAĆ TEN LINK PONIŻEJ DO PRZEGLĄDARKI I POCZYTAĆ - MOŻE SIĘ COŚ ROZJAŚNI

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/8A02C93CD9

LUB

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/101CEE54D1




29
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Października 31, 2015, 20:48:30  »
Pani Anno - pewnie ma pani rację - trzeba się temu przyjrzeć. Nie każdy jest uczciwy ale nie możemy mierzyć wszystkich jedną miarą. Ja też znam wiele osób, które rzetelnie podchodzą do tematu. Ale też może być tak, że krzyczą ci, którym ukróci się oszukiwanie. Są tacy i tacy. Najgorzej jeśli ktoś mieszka sam, wody zużywa dużo i korzysta z opieki społecznej. Trzeba zapytać w gminie co z tymi osobami zrobią, czy im pomogą. Dawniej widziałam w gminie na tablicy ogłoszeń listę osób, którym umorzyli jakieś zaległości w opłatach tylko nie pamiętam na którym piętrze to wywiesili i z jakiego podatku. W przyszłym tygodniu będziemy płacili za śmieci to sprawdzimy z żoną.
Może za śmieci tym biednym rodzinom też pomogą.
Co do dzieci to mam akurat pół roczną wnusię. Masakra. Jej pampersy zajmują więcej miejsca w śmietniku z jednego dnia niż moje i męża z tygodnia :-).
Ja ostatnio chodzę na kijki z osobami w moim wieku to zabawię się w detektywa i dowiem się trochę co sądzą o przyszłych zmianach ile płacą i  ile jest faktycznie osób w domkach w mojej okolicy (jest ich sporo za Lidlem i w bliskiej okolicy) oraz czy mają pojemniki na odpady zielone - one powinny być płatne

Post Merge: Października 31, 2015, 21:11:35
Ja się zastanawiam, jak radni mogli poprzeć uchwałę, która nie została podparta żadnymi wyliczeniami. Próbowałam od samych radnych wyciągnąć informację, jaki wzrost wpływów z opłat w nowym systemie oszacowali urzędnicy, którzy go przygotowali. Wygląda na to, że w ogóle sobie tym nie zawracali głowy. A to oznacza, że za rok będziemy albo gwałtownie poszukiwać sposobu na załatanie jeszcze większej dziury, albo się okaże, że trzeba podnieść koszty systemu (czytaj: dać premię urzędnikom), bo pieniędzy będzie za dużo (a nie można ich przenieść na przykład do działu: oświata lub pomoc społeczna).

Pani sago
Nie do mnie to pytanie. Radnych nie znam nawet z telewizji bo nie mam kablówki. Co do pytań kierowanych do pracowników urzędu to wystarczy pójść do urzędu do tego pokoju, gdzie zajmują się tą opłatą i dowiedzieć się wszystkiego u źródła. Ja na przykład jestem ciekawa kto brał udział w konsultacjach gdy decydowano o wyborze od osoby i czy te osoby dalej podtrzymują to stanowisko. A Pani decydowała w konsultacjach o systemie czy polegała Pani na innych? Ciekawe co zrobią urzędnicy, bankierzy i inni gdy meldunki nie będą obowiązkowe. Już teraz jest z tym problem. Wracając do rozliczeń to ciekawe dlaczego nie chciano rozliczenia od wody w blokach tak, jak ma Szczecin bo w domkach też mają podobnie.
Moja Córka mieszka w bloku w Szczecinie i wcale nie płaci dużo. - Żona Włodka

30
Sprawy bieżące / Odp: Opłaty za śmieci - konsultacje.
« dnia: Października 31, 2015, 15:33:00  »
Zostaje petycja w myśl ustawy o petycjach /2014.1195/
[/quote]
----------------------------------
Pani Anno, nie bardzo chcę się ujawniać, piszę na haśle mojego małżonka - Włodka.
Popieram Pani inicjatywę i trzymam kciuki.
Pani jako osoba znająca wiele osób mieszkających w dużych, nowych domach oraz z racji licznych kontaktów związanych z wykonywaną profesją w ZCH Police zapewne wie więcej o osobach, które zyskają a które stracą w nowym systemie naliczania opłat.
Niezależnie od tego pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami gdyż pomimo tego, że jestem już na emeryturze jestem jeszcze aktywna zawodowo (udzielam korepetycji z języków obcych w małych grupkach w domach swoich uczniów). Tak się złożyło, że poza tymi domami znam w Policach wiele rodzin z racji wykonywanego wcześniej zawodu.
Ale do rzeczy: ostatnio z racji tego, że zarówno mój mąż jak i jego rodzinka ze Szczecina ciągle rozmawiają o tych zmianach zaczęłam baczniej się przyglądać rodzinom swoich uczniów.
W jednym z tych domów, w którym prowadzę lekcje mieszka z tego co zauważyłam 7 albo 8 osób. Dom około 150 m2, pięknie utrzymany duży, zadbany ogród (drzewka, klomby, zadbany trawnik, krzewy).
Zaczęłam podpytywać co sądzą o podwyżce opłaty gdyż myślałam, że pochwalą nowy system bo przecież przy tylu osobach powinni zyskać.
Jakież było moje zdziwienie gdyż usłyszałam że teraz płacą 36 zł a więc podwyżkę będą mieli o 14 zł.
Na moje pytanie czy w takim razie te osoby (które widzę prawie codziennie i to o różnych porach gdyż w te rejony chodzimy na spacery również z psem) płacą osobno za swoje odpady bo nie widzę drugiego śmietnika na zmieszane  matka mojego ucznia odpowiedziała mi, że starszy syn i córka ze swoimi rodzinami na stałe są zameldowani w Szczecinie a tu tylko przyjechali w odwiedziny - tyle, że ja ich widzę od wielu miesięcy (jeszcze przed wakacjami tu byli).
Jest to kłamstwo ze strony tych ludzi, bo sąsiedzi mają tylko jeden samochód a przed posesją stoją do późna wieczorem codziennie dodatkowe dwa samochody właśnie tych niby mieszkających w Szczecinie dzieci sąsiadów.
Ci ludzie stracili w moich oczach nie tylko z powodu ukrywania 4 osób dorosłych i dziecka. Dostali od gminy pojemnik na śmieci zmieszane, taki jak ja (ten mały) oraz pojemnik na BIO. Ja na działce w ROD za szkołą 8 muszę zgodnie z regulaminem mieć kompostownik a za śmieci z działki też jako ROD płacimy dodatkowo. A ci ludzie BIO nie płacą dodatkowo tylko w tej opłacie. Moi teściowie na wsi za Policami też mają kompostownik a BIO nikt im nie odbiera bo BIO wyrzucają na kompost. Sama zacznę się tym interesować dlaczego ludzie mają pod domkami takie pojemniki bo to nie są odpady wytworzone w domu.
 I tacy ludzie jeszcze narzekają, że muszą płacić.  Zarówno jeden jak i drugi śmietnik mają często zapełniony - wcześniej trawa, zielsko, przycięte żywopłoty a teraz masa liści. Na pytanie dlaczego (przy mnie) wrzucają liście do pojemnika a nie na kompost odpowiedzieli, że płacą i wymagają a kompostownik szpeciłby działkę.
Jeśli tacy ludzie poprą Pani petycję to będzie miała Pani zakłamany obraz tych, którzy faktycznie mogą mieć prawdziwą podwyżkę.
Myślę, że my jako mieszkańcy mamy więcej możliwości do kontrolowania niż urzędnicy, którym prawo nie pozwala wejść bez nakazu na posesję i muszą wierzyć na słowo ludziom. To tak jak z policjantem, którego ograniczają w działaniach śledczych przepisy prawa i z prywatnym detektywem, który często nagina prawo i dlatego niejednokrotnie jest skuteczniejszy w działaniach.



Strony: 1 [2] 3