Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 20:09:42
-
Odczuwalne w całym aucie wibracje silnika głównie przy przyspieszaniu (ale też czasami na postoju na biegu i na luzie - raz wibruje, a raz nie) + efekt "zatykania" silnika - samochód nie ciągnie, dopiero po chwili się odtyka i odzyskuje moc. Ma ktoś pomysł, co to może być? Silnik - benzyna 1.6.
-
Zważywszy na ostatnią pogodę stawiałbym na zapłon. świece, przewody i inne miejsca wrażliwe na przebicia.
-
jakie auto?
-
Też stawiam na "gubienie" cylindra, podjedź do kogoś, kto ma oscyloskop.
-
Scenic I, 1.6 16V ze skrzynią automatyczną.
-
ja mam scenica 1.6 16v - to co napisałeś to objawy cewki ;]
Pozdro
Dodam jeszcze, że najlepiej nie kupować oryginalnych sagemów, u mnie sprawdzają się beru.
-
No to chyba zagadka wyjaśniona i jutro mnie czeka wizyta u mechanika bleh.
-
Mechanik nie potrzebny, masz cztery cewki, odłączając kolejno zobaczysz która nie działa i ją wymieniasz. Wymiana jest banalnie prosta, jedna śrubka ją trzyma:)
Pozdro!
Pomocnicza fotka:
(http://bydy.pl/1878546230.jpg)
Daj znać jak poszło ;)
-
Dzięki za informacje - ale pewnie jutro będę i tak w pobliżu mojego mechanika to zajadę do niego, za leniwy jestem :P.
-
I co mechanik powiedział? ;)
Pozdro!
-
Na razie się tylko konsultowałem z mechanikiem - też stawia na zapłon, ale dopiero zapewne w weekend będę coś działał w tej materii ;).
-
To typowa wada tych silników, swoją drogą dacia duster ma dokładnie ten sam motor, a producenci przez tyle lat nie naprawili tego problemu ;]
Pozdrawiam
-
To typowa wada tych silników
Nie tylko tych, w silnikach FSI grupy VW tez byly problemy z cewkami zaplonowymi, w BMW rowniez sie to zdarza. Winny jest w tym przypadku dostawca/producent cewek.
-
Większosc motorów benzynowych ma problemy z cewkami, w moim poprzednim aucie ( xsara picasso 1,8 16v) padła dwa razy ( tam jest to intergralna czesc i wymienia sie cała -- 600 zł ). Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz. Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.
-
Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz.
Swiete slowa.
Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.
Bardziej chodzi o napiecie, wysokie napiecie, ktore w przypadku zuzytych swiec zaplonowych musi osiagac wyzsze wartosci, by spowodowac przeskok iskry miedzy zbyt oddalonymi od siebie elektrodami.
-
Winny jest w tym przypadku dostawca/producent cewek.
To dlaczego go nie zmienią;) Przecież ładnych kilkanaście lat produkują te auta i nawet jak do serwisu pojedziesz to też Ci wcisną cewkę Sagema...
Dziwne ;]
Pozdro!
-
To dlaczego go nie zmienią;) Przecież ładnych kilkanaście lat produkują te auta i nawet jak do serwisu pojedziesz to też Ci wcisną cewkę Sagema...
Dziwne ;]
Moze w Renault dziwne, Audi np. w ramach akcji wymienia bezplatnie wadliwe cewki na poprawione nawet w 6-7 letnich autach. Sagem, no coz... Dla mnie ta firma, to nieporozumienie.
-
Zobaczymy jak teraz będzie, znajomy kupił Dacie z tym silnikiem, zobaczymy jak długo na oryginalnych cewkach pojeździ:)
Pozdro
-
Francuzi, jesli chodzi o elektryke, zawsze byli bardzo odporni na szybkie i sprawne usuwanie problemow. Dzisiejsza Dacia to nic innego, jak Renault z konca lat 90, byc moze cos poprawili w tej materii, czas pokaze. :)
-
Dzisiaj wymieniłem świece - i chyba to one były winowajcą, bo w drodze do domu nie miałem już problemów podczas jazdy (choć droga nie była długa, więc pewności nabiorę dopiero jutro :) ).
Pozdrawiam
-
Sprawdzałeś czy masz nagar na świecy? Ja w swoim aucie miałem dziwny problem, mianowicie co 3 dni musiałem chodzić z gwarancją na świece, okazało się że pękła mi uszczelka pod głowicą, i płyn chłodniczy mi świece uszkadzał. Dobrze, że w miarę szybko do tego doszedłem. Pozdrawiam :)
-
Ja osobiście świec nie zmieniałem, więc nie wiem tego na pewno - ale żadne podejrzane wycieki nie zostały zauważone ;). Świece zaczęły odmawiać posłuszeństwa raczej ze starości, bo już długi czas nie były zmieniane.
Dzisiaj trochę więcej pojeździłem i objawy się nie powtórzyły, co mnie cieszy :).
-
Świece zaczęły odmawiać posłuszeństwa raczej ze starości, bo już długi czas nie były zmieniane.
To już faktycznie były długo nie zmieniane, uważaj na przyszłość, bo takie niedopatrzenie może skończyć się tym, że zewnętrzna elektroda świecy, przez zmęczenie termiczne i mechaniczne (zmiana ciśnień w komorze spalania), odłamie się i zacznie sobie fruwać miedzy tłokiem, a głowicą. W najgorszym wypadku może się to skończyć dość kosztownym remontem silnika.