Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne

Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 20:09:42

Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 20:09:42
Odczuwalne w całym aucie wibracje silnika głównie przy przyspieszaniu (ale też czasami na postoju na biegu i na luzie - raz wibruje, a raz nie) + efekt "zatykania" silnika - samochód nie ciągnie, dopiero po chwili się odtyka i odzyskuje moc. Ma ktoś pomysł, co to może być? Silnik - benzyna 1.6.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: mariom122 w Listopada 23, 2011, 20:29:49
Zważywszy na ostatnią pogodę stawiałbym na zapłon. świece, przewody i inne miejsca wrażliwe na przebicia.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 23, 2011, 20:34:00
jakie auto?
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 23, 2011, 20:34:37
Też stawiam na "gubienie" cylindra, podjedź do kogoś, kto ma oscyloskop.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 20:34:50
Scenic I, 1.6 16V ze skrzynią automatyczną.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 23, 2011, 20:35:46
ja mam scenica 1.6 16v - to co napisałeś to objawy cewki ;]

Pozdro

Dodam jeszcze, że najlepiej nie kupować oryginalnych sagemów, u mnie sprawdzają się beru.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 20:45:06
No to chyba zagadka wyjaśniona i jutro mnie czeka wizyta u mechanika bleh.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 23, 2011, 20:46:49
Mechanik nie potrzebny, masz cztery cewki, odłączając kolejno zobaczysz która nie działa i ją wymieniasz. Wymiana jest banalnie prosta, jedna śrubka ją trzyma:)

Pozdro!

Pomocnicza fotka:
(http://bydy.pl/1878546230.jpg)

Daj znać jak poszło ;)
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 23, 2011, 21:07:38
Dzięki za informacje - ale pewnie jutro będę i tak w pobliżu mojego mechanika to zajadę do niego, za leniwy jestem :P.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 24, 2011, 17:39:53
I co mechanik powiedział? ;)

Pozdro!
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 24, 2011, 19:07:31
Na razie się tylko konsultowałem z mechanikiem - też stawia na zapłon, ale dopiero zapewne w weekend będę coś działał w tej materii ;).
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 25, 2011, 11:05:56
To typowa wada tych silników, swoją drogą dacia duster ma dokładnie ten sam motor, a producenci przez tyle lat nie naprawili tego problemu ;]
Pozdrawiam
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 25, 2011, 11:48:22
Cytat: "bydy"
To typowa wada tych silników


Nie tylko tych, w silnikach FSI grupy VW tez byly problemy z cewkami zaplonowymi, w BMW rowniez sie to zdarza. Winny jest w tym przypadku dostawca/producent cewek.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: potrek w Listopada 25, 2011, 12:25:33
Większosc motorów benzynowych ma problemy z cewkami, w moim poprzednim aucie ( xsara picasso 1,8 16v) padła dwa razy ( tam jest to  intergralna czesc i wymienia sie cała -- 600 zł ). Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz. Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 25, 2011, 13:02:03
Cytat: "potrek"
Aby utrzymac cewke w jak najlepszej kondycji i jak najdłuzej, trzeba czesto wymieniac swiece zapłonowe --- zwłaszcza jesli w aucie jest gaz.


Swiete slowa.

Cytat: "potrek"
Jak swieca jest nie do konca wydolna cewka podaje wiekszy prad no i niestety przepala się.


Bardziej chodzi o napiecie, wysokie napiecie, ktore w przypadku zuzytych swiec zaplonowych musi osiagac wyzsze wartosci, by spowodowac przeskok iskry miedzy zbyt oddalonymi od siebie elektrodami.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 25, 2011, 16:06:52
Cytat: "speedbax"
Winny jest w tym przypadku dostawca/producent cewek.


To dlaczego go nie zmienią;) Przecież ładnych kilkanaście lat produkują te auta i nawet jak  do serwisu pojedziesz to też Ci wcisną cewkę Sagema...
Dziwne ;]

Pozdro!
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 25, 2011, 16:12:27
Cytat: "bydy"
To dlaczego go nie zmienią;) Przecież ładnych kilkanaście lat produkują te auta i nawet jak do serwisu pojedziesz to też Ci wcisną cewkę Sagema...
Dziwne ;]


Moze w Renault dziwne, Audi np. w ramach akcji wymienia bezplatnie wadliwe cewki na poprawione nawet w 6-7 letnich autach. Sagem, no coz... Dla mnie ta firma, to nieporozumienie.
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: bydy w Listopada 25, 2011, 16:16:03
Zobaczymy jak teraz będzie, znajomy kupił Dacie z tym silnikiem, zobaczymy jak długo na oryginalnych cewkach pojeździ:)

Pozdro
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 25, 2011, 16:19:50
Francuzi, jesli chodzi o elektryke, zawsze byli bardzo odporni na szybkie i sprawne usuwanie problemow. Dzisiejsza Dacia to nic innego, jak Renault z konca lat 90, byc moze cos poprawili w tej materii, czas pokaze. :)
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 28, 2011, 13:27:41
Dzisiaj wymieniłem świece - i chyba to one były winowajcą, bo w drodze do domu nie miałem już problemów podczas jazdy (choć droga nie była długa, więc pewności nabiorę dopiero jutro :) ).

Pozdrawiam
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kapral_Kuba w Listopada 29, 2011, 22:13:31
Sprawdzałeś czy masz nagar na świecy? Ja w swoim aucie miałem dziwny problem, mianowicie co 3 dni musiałem chodzić z gwarancją na świece, okazało się że pękła mi uszczelka pod głowicą, i płyn chłodniczy mi świece uszkadzał. Dobrze, że w miarę szybko do tego doszedłem. Pozdrawiam :)
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: Kuba w Listopada 29, 2011, 22:39:56
Ja osobiście świec nie zmieniałem, więc nie wiem tego na pewno - ale żadne podejrzane wycieki nie zostały zauważone ;). Świece zaczęły odmawiać posłuszeństwa raczej ze starości, bo już długi czas nie były zmieniane.

Dzisiaj trochę więcej pojeździłem i objawy się nie powtórzyły, co mnie cieszy :).
Tytuł: Wibracje i brak mocy - "zatykanie" silnika
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Listopada 30, 2011, 06:24:26
Cytat: "Kuba"
Świece zaczęły odmawiać posłuszeństwa raczej ze starości, bo już długi czas nie były zmieniane.


To już faktycznie były długo nie zmieniane, uważaj na przyszłość, bo takie niedopatrzenie może skończyć się tym, że zewnętrzna elektroda świecy, przez zmęczenie termiczne i mechaniczne (zmiana ciśnień w komorze spalania), odłamie się i zacznie sobie fruwać miedzy tłokiem, a głowicą. W najgorszym wypadku może się to skończyć dość kosztownym remontem silnika.