Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: KrP w Października 06, 2011, 15:06:09
-
Helou.
Znacie może jakiegoś człowieka, który zna się na radiach? Wzięło mi się spieprzyło radyjko w aucie.
Ogółem to nie odbiera stacji, często też się wiesza i nie można nawet przełączyć pomiędzy stacjami. Bywa, że na chwilkę po wyłączeniu i włączeniu złapie sygnał po czym po paru sekundach traci, a bywa i tak, że złapie i działa cały czas (częściej jednak nie łapie). Nah, do wczoraj wszystko było ok.
CD działa bez problemu, można przełączyć w każdej chwili więc to raczej tylko kwestia radia.
Jak znacie kogoś kto by mi to zdiagnozował oraz naprawił to byłoby słodko.
-
Ja jak mi nie łapały stacje i w ogóle radio przerywało na cd, nie zapamiętywało mi stacji to pojechałam do Radka.N do Przęsocina. Zrobił na miejscu i radyjko działa.
-
Nie znam Radka N. Może więcej info? ;p
-
Był tu gdzieś wątek i pisali o nim, że jest dobry nawet numer telefonu był podany. Sama się tym posugerowałm i innymi opiniami znajomych zaraz poszukam ten wątek i wyślę na Priv jeśli chcesz
-
Zakład naprawy RTV P. Sychela na Rogowej.
-
Zakład naprawy RTV P. Sychela na Rogowej.
Byłem, nie wiedzą. :<
-
Ja bym stawiał na zimne luty na głowicy. Ale ze na rogowej nie wiedza co z radiem to dziwne ...
-
Ja bym stawiał na zimne luty na głowicy. Ale ze na rogowej nie wiedza co z radiem to dziwne ...
W sumie nawet nie rozkrecali, stwierdzili, że skoro się zawiesza to nie głowica. A teraz jechałem do Poznania i po chwili zamuly zaczęło działać i działało aż do końca trasy. Po wyłączeniu znów zwiecha i po chwili znów działało.
A co to są zimne luty? Da się to jakoś naprawić? Najgorsze, że mam radio wbudowane w panel i trochę zabawy jest z rozkrecaniem. A w środku ponoć jakiś Panasonic siedzi.
-
A co to są zimne luty? Da się to jakoś naprawić?
Są to luty łączeniowe na płytce z mikropęknięciami, w miejscu których powstają spadki napięć, najczęściej spowodowane wibracjami, zmianami temperatur, niską jakością cyny, bądź jej złym rozprowadzeniem ilościowym. Ich naprawa nie jest skomplikowana, jednak powinna być wykonana typową lutownicą do elektroniki z możliwością ustawienia temperatur.
-
Aha, ok.
To może da się to jakoś odratować. Trochę się dziwiłem, że panowie z Rogowej stwierdzili, że to na 99% nie tuner tylko coś innego tym bardziej, że nie widzieli bebechów.
Znalazłem w necie kilka wątków na ten temat (zarówno w Polsce jak i za granicą) i widzę, że to dość powszechny problem w tym modelu po kilku latach eksploatacji. ;/
-
Poszukaj moze w Szczecinie jakiegos serwisu.
http://www.pisi.com.pl/
-
Da sie naprawic bez problemu. Trzeba by przelutowac głowice.
A na AM tez sie zawiesza czy tylko FM?
-
A co to są zimne luty? Da się to jakoś naprawić?
Są to luty łączeniowe na płytce z mikropęknięciami, w miejscu których powstają spadki napięć, najczęściej spowodowane wibracjami, zmianami temperatur, niską jakością cyny, bądź jej złym rozprowadzeniem ilościowym.
Fachowiec od wszystkiego bzdure Ci powie.Gorszych bredni chyba nikt nie słyszał .
I moje wyjaśnienie.
Zimny lut to slangowa nazwa. Generalnie chodzi o zły kontakt w lutowanym miejscu. Paradoksalnie tworzy się w miejscu gdzie cyna jest przegrzana lub jest za mało topnika , cyna wtedy krzepnie i nie rozpływa się po miejscu lutowanym. Drugi powód powstawania zimnych lutów to złe oczyszczenie miejsca lutowanego i trzeci dość często spotykany w miejscach gdzie elementy mocno się grzeją.
-
I moje wyjaśnienie.
Zimny lut to slangowa nazwa. Generalnie chodzi o zły kontakt w lutowanym miejscu. Paradoksalnie tworzy się w miejscu gdzie cyna jest przegrzana lub jest za mało topnika , cyna wtedy krzepnie i nie rozpływa się po miejscu lutowanym. Drugi powód powstawania zimnych lutów to złe oczyszczenie miejsca lutowanego i trzeci dość często spotykany w miejscach gdzie elementy mocno się grzeją.
Piczka, idź do szkoły, bo bzdury wypisujesz. Jeżeli ktoś tutaj bredzi to ty.
-
Da sie naprawic bez problemu. Trzeba by przelutowac głowice.
A na AM tez sie zawiesza czy tylko FM?
Jak się zwiesi to nawet na AM nie można przełączyć. Jak się odwiesi to bez problemu, ale też nie odbiera nic.
Czyli mówisz, że jest to naprawialne? To dobrze, podjadę na dniach do tego zakładu co speedbax polecił. Chyba, że znasz coś lepszego. ;p
-
Jak się zwiesi to nawet na AM nie można przełączyć. Jak się odwiesi to bez problemu, ale też nie odbiera nic.
Dodam jeszcze że zimne luty są b. trudne do znalezienia. Niełatwo na chlebek zarobić.
Znam przypadek, że zdyskwalifikowano płytę główną od PC bo zachowywała się niestabilnie. Potem ktoś ją podłączył żeby pomierzyć napięcia i przypadkowo natrafił w okolicy procesora, na kondensator właśnie z zimnym lutem.
A przelutowanie głowicy, gdzie grubość niektórych ścieżek ma znaczenie, grozi rozstrojeniem.
_
-
I moje wyjaśnienie.
Zimny lut to slangowa nazwa. Generalnie chodzi o zły kontakt w lutowanym miejscu. Paradoksalnie tworzy się w miejscu gdzie cyna jest przegrzana lub jest za mało topnika , cyna wtedy krzepnie i nie rozpływa się po miejscu lutowanym. Drugi powód powstawania zimnych lutów to złe oczyszczenie miejsca lutowanego i trzeci dość często spotykany w miejscach gdzie elementy mocno się grzeją.
Absolutnie w 100% sie z tym zgadzam i mogę to potwierdzić .Zdarzyło mi sie juz kilka razy spotkać z tzw."zimnym glutem":)
Piczka, idź do szkoły, bo bzdury wypisujesz. Jeżeli ktoś tutaj bredzi to ty.
A co do Twojej wypowiedzi to jest ona paradoksalnie smieszna,tak samo jak wypowiedz dotycząca zimnych lutów.Co ma zła jakoś cyny do zimnych lutów?? Jesli pospawam sobie ramę w rowerze,a ona po jakimś czasie pęknie na "hopie" to mam winić zła jakość elektrody???
-
http://www.expressit.pl/zimne-luty-pod-gpu/
zimne luty pojawiły sie też w którymś modelu PS3,
a tu filmik jak to naprawić we własnym zakresie :compress:
http://www.youtube.com/watch?v=eCYZ5ksExsk&feature=relmfu
-
A przelutowanie głowicy, gdzie grubość niektórych ścieżek ma znaczenie, grozi rozstrojeniem.
_
????? Mozesz Solar wyjasnic co masz na mysli?
http://www.google.pl/imgres?q=g%C5%82owica+fm&um=1&hl=pl&client=opera&sa=N&rls=pl&channel=suggest&tbm=isch&tbnid=fxjAzUXieeGC1M:&imgrefurl=http://www.katalog.micros.com.pl/084083084-uklady-tda.html&docid=eP2TR3W01apKpM&w=550&h=331&ei=KyyTTpOTA8OUswbj7dTsDw&zoom=1&iact=hc&vpx=871&vpy=297&dur=3484&hovh=174&hovw=290&tx=172&ty=114&page=1&tbnh=101&tbnw=168&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:10,s:0&biw=1330&bih=618
-
Da sie naprawic bez problemu. Trzeba by przelutowac głowice.
A na AM tez sie zawiesza czy tylko FM?
Jak się zwiesi to nawet na AM nie można przełączyć. Jak się odwiesi to bez problemu, ale też nie odbiera nic.
Czyli mówisz, że jest to naprawialne? To dobrze, podjadę na dniach do tego zakładu co speedbax polecił. Chyba, że znasz coś lepszego. ;p
Ja korzystałem z usług na ulicy Rogowe :) Kurcze jak na obu sie zawiesza to nie głowica bo sa oddzielne na kazde pasmo. Nie ma co tworzyc teorii. Moze w Szczecinie beda wiedziec...
Ort. Pozdrawiam - Kuba
-
Nie no, jak się odwiesi wszystko to można swobodnie między AM i FM przełączać. Jak na FM jest zwiecha to i na AM też czasem można przełączyć, różnie bywa. ;P
Ogółem te zwiechy są raz krótkie, raz dłuższe, ale wydaje mi się, że wynikają z tego, że radio próbuje szukać sygnału, ale go nie łapie więc głupieje. Nie wiem, jak naprawię dam znać. ;p
-
KrP i co zrobiłeś radio?
P.S.
Twój "najlepszy" kumpel od ubezpieczeń zaczął gadać już sam ze sobą:
ZPL-168XX napisał/a:
I moje wyjaśnienie.
Zimny lut to slangowa nazwa. Generalnie chodzi o zły kontakt w lutowanym miejscu. Paradoksalnie tworzy się w miejscu gdzie cyna jest przegrzana lub jest za mało topnika , cyna wtedy krzepnie i nie rozpływa się po miejscu lutowanym. Drugi powód powstawania zimnych lutów to złe oczyszczenie miejsca lutowanego i trzeci dość często spotykany w miejscach gdzie elementy mocno się grzeją.
Absolutnie w 100% sie z tym zgadzam i mogę to potwierdzić .Zdarzyło mi sie juz kilka razy spotkać z tzw."zimnym glutem":)
-
Jeszcze nigdzie nie jeździłem, póki co inne wydatki i kasy brak, może po wypłacie.
Przy okazji wizyty w ASO Hondy jedynie spytałem czy radia robią to pan stwierdził, ze "nieee". Kocham ten warsztat.
-
Przy okazji wizyty w ASO Hondy jedynie spytałem czy radia robią to pan stwierdził, ze "nieee". Kocham ten warsztat.
Niestety tak jest w wiekszosci ASO, jedyne co moga zrobic, to wymienic na nowe. Radio wystepuje pod jednym numerem katalogowym i jest traktowane jako czesc zamienna, naprawy nie sa przewidziane.
-
W ASO to w ogóle się powinno nazywać ASW - autoryzowany serwis wymiany. Oni tam chyba nic nie naprawiają. ;]
-
Oni tam chyba nic nie naprawiają. ;]
Masz racje, przewaznie jest diagnoza, a potem wymiana. :)