Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: DEtonator w Maja 13, 2011, 20:46:38
-
o ile dobrze pamiętam to Opel Corsa C jest już z magistralą CAN i zwykły interface odb nie wystarczy
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Dzisiaj testery OBD (za 50 euro z OBI) trzaskają bez problemu auta do 2008 roku. W testerze ważne są obsługiwane protokoły wymiany informacji, dziś w zależności od rocznika samochodu rozróżniamy dwa rodzaje diagnozy: OBDI i OBDII. Nie będę się rozpisywał, jednak polecam poczytać fachową literaturę zanim zacznie się pisać takie głupoty.
-
My tak się uczyliśmy
oj masa :)
To nie Wy, lecz "fachowcy" uczyli się na swoich błędach - za Wasze pieniądze. Sprawdzenie wszystkich zasilań i mas (szczególnie pod obciążeniem prądowym) jest podstawową czynnością, którą przeprowadza się zaraz na początku. Trafiliście na amatorów, niestety.
Vitao chyba chodziło o Mase w sensie "Duzo rzeczy" hehe
Mam u siebie kilka testerów rodem z allegro. Jak ma kolega chec to niech podjedzie do mnie jutro to sie spróbujemy podłaczyc :)
-
[ dziś w zależności od rocznika samochodu rozróżniamy dwa rodzaje diagnozy: OBDI i OBDII. Nie będę się rozpisywał, jednak polecam poczytać fachową literaturę zanim zacznie się pisać takie głupoty.
Sam zacznij od fachowej literatury zanim zaczniesz innych pouczac...
OBD1 o OBD2 to rodzaj złacza(kostki) a nie diagnozy... Testerem OBD2 mozna diagnozowac auta z OBD1 wystarczy przejsciówka
Cos ci sie chyba pomieszało z CAN i KKL jak sadze?
-
@speedbax
zacytuję tu tylko Ciebie
"Nie będę się rozpisywał, jednak polecam poczytać fachową literaturę zanim zacznie się pisać takie głupoty"
p.s.
diagnoza "komputerowa" to nie tylko odczytanie błędów i ich skasowanie
--
jacek
-
Sam zacznij od fachowej literatury zanim zaczniesz innych pouczac...
OBD1 o OBD2 to rodzaj złacza(kostki) a nie diagnozy... Testerem OBD2 mozna diagnozowac auta z OBD1 wystarczy przejsciówka
OBD to nie tylko rodzaj wtyczki, jak napisałeś, te standardy powstały po to, by jednym urządzeniem podczas policyjnej kontroli drogowej, bądź badania technicznego, można było odpytać samochody wszystkich marek i ewentualnie skasować usterki (i to nie we wszystkich układach). Wg. mojej wiedzy wtyczka OBD od początku pozostała niezmienna, a oznaczenie OBDII odnosi się do wyżej wymienionych ujednoliconych standardów. Oczywiście testery, czy oprogramowania na PC, dedykowane pod konkretne marki mają zdecydowanie większe możliwości ingerencji.
Cos ci sie chyba pomieszało z CAN i KKL jak sadze?
No raczej nie pomieszało, skoro napisałem o autach do 2008 roku. Mówi Ci coś termin CAN Gateway?
zacytuję tu tylko Ciebie
"Nie będę się rozpisywał, jednak polecam poczytać fachową literaturę zanim zacznie się pisać takie głupoty"
p.s.
diagnoza "komputerowa" to nie tylko odczytanie błędów i ich skasowanie
A gdzie ja napisałem, że diagnoza komputerowa służy tylko do odczytania i kasowania błędów?
-
To jak nie can i kkl to nike wiem z czym sie tobie pomieszało :)
Tu link wyjasniajacy watpliwosci.
http://allegro.pl/adapter-z-gniazda-obd2-na-wtyk-obd1-promocja-i1591943433.html
Obd1 było stosowane w staryszych modelach np audi 80 b4
A tak na marginesie to szkoda ze sie kolega od opla nie odezwał bo go pewnie ze stówe za podłaczenie kompa skroja...
-
To jak nie can i kkl to nike wiem z czym sie tobie pomieszało :)
Wiesz co? Dla mnie ten amatorski link z "alledrogo" możesz sobie włożyć między bajki. OBD i możliwość podłączenia dedykowanej diagnozy, to dwie różne rzeczy. Dla czytających zabrzmię nieskromnie i gburowato, ale muszę to napisać: musisz swoją wiedzę uzupełnić, bo jest jeszcze bardzo płytka.
Obd1 było stosowane w staryszych modelach np audi 80 b4
Pisząc to kompromitujesz się z wiedzy o OBD. Nie masz pojęcia o standardach diagnostycznych panujących w pojazdach. Jak podejrzewam, jesteś początkującym "fachofcem" zagłębiającym się w tajniki trudnych przypadków. Jeżeli interesują Cię te tematy, to jesteś na bardzo dobrej drodze, powiedz jednak szefowi, by nie oszczędzał na szkoleniach i wysyłał Was na profesjonalne kursy, gdzie będziecie mogli uzupełniać wiedzę o najaktualniejszy poziom. Pozdrawiam i życzę sukcesów w pozyskiwaniu wiadomości.
A tak na marginesie to szkoda ze sie kolega od opla nie odezwał bo go pewnie ze stówe za podłaczenie kompa skroja...
A niech kroją, jak są dobrzy. Na tym polega ten biznes.
-
Nie rozumiem skad sie takie jak ty buraki biora...
Pokazałem ci czym sie rózni złacze obd1 od obd2 a ty sie puszysz nie wiadomo po co. Jesli chcesz sie dowartosciowac uzywajac fachowych okreslen i terminów to sie udzielaj na politechnice, a nie na forum małego miasteczka w dziale motoryzacja...
-
Pokazałem ci czym sie rózni złacze obd1 od obd2
To co pokazałeś nie jest złączem OBDI, mylisz pojęcia. W podanym linku chodzi o zwykłe gniazdo diagnostyczne stosowane na początku w samochodach grypy VW (Audi, Seat,Skoda) i tylko w tych samochodach. Ktoś sobie nazwał to "OBDI", powinno być raczej : przejściówka z gniazda OBD na złącze diagnostyczne grupy VW przed 1995 rokiem. Jak pisałem wcześniej, standard OBD został wprowadzony po to, by ujednolicić wtyczkę wraz z kodami błędów wszystkich marek (pomysł przywędrował z USA). Podstawowymi układami wchodzącymi w skład standardu OBD są w pierwszej kolejności układy zasilania/zapłonowe, poruszony w temacie problem z kontrolką "check engine" bezpośrednio się do tego odnosi. Wspomniany Opel Corsa z 2005 obowiązkowo jest wyposażony w standard OBD (Wtyczka+protokoły diagnozy), różnica między OBDI i OBDII nie leży we wtyczce, lecz sposobie wymiany informacji. OBDII to diagnoza pracująca w standardzie CAN Gataway, jest o wiele szybsza i dokładniejsza. Mercedes np. ten standard wprowadził w E-Klasie W211 w 2003 roku, grupa VW nieco później, dzisiaj większość produkowanych samochodów wyposażona jest w to rozwiązanie. CAN Gateway'a nie można mylić z magistralami CAN między poszczególnymi modułami. (CAN układu napędowego, nadwozia, czy układów komfortu). Prościej tego się wytłumaczyć nie da.
Jesli chcesz sie dowartosciowac uzywajac fachowych okreslen i terminów to sie udzielaj na politechnice, a nie na forum małego miasteczka w dziale motoryzacja...
Nie muszę się dowartościowywać, z tego, co widzę jest to twój problem, skoro tak oceniasz moje wypowiedzi. Nie obrażaj mieszkańców Polic, jeśli chodzi o to forum, to się z Tobą nie zgodzę, gdyż jest tutaj kilka osób, które interesują się motoryzacją i ich wiedza, jak na osoby nie związane z branżą jest dla mnie imponująca (np. Parian czy KrP). Zakończmy już te sprzeczki, jeżeli masz więcej fachowych pytań to zapraszam na PW. Pozdrawiam. Bartek.
-
speedbax: przesadzasz chyba, nigdy bym nie powiedział o swojej wiedzy motoryzacyjnej, że jest imponująca. ;P
-
speedbax: przesadzasz chyba, nigdy bym nie powiedział o swojej wiedzy motoryzacyjnej, że jest imponująca. ;P
Nie bądź taki skromny, napisałem przecież: jak na osoby nie związane z branżą. Głównie chodziło mi o to, że gdy coś piszecie w temacie, to nie wypisujecie bzdur, jakie często zdarza mi się czytać na innych, niby specjalistycznych forach.
-
Odnośnie opcom , swój kupilem na aliexpress.com , cena 75 zł z przesyłką z chin . Działa super ;)
-
pytanie mam ten chiński opcom to z jakim autkiem"'ćwiczysz" ?
--
jacek
-
Astra H 1,9cdti 2008 rok --- tam jest CAN ale ze starszymi autkami tez smiga .
-
speedbax: przesadzasz chyba, nigdy bym nie powiedział o swojej wiedzy motoryzacyjnej, że jest imponująca. ;P
A ja tak, a co mi tam ;D
ps. a wracając do tematu, kolego pawels, coś wyszło z autem?
-
Działa super
Pod Vista tez?
-
Działa super
Pod Vista tez?
Tak , własnie na moim lapku smiga z vistą . Jak chcecie moge wam podac namiary na chinkę od której kupilem . Jak mozna podac linka na forum to podam ...
-
pytałem się o autko w kwestii czy posiada moduł REC, mój op-com (też chiny) nie umie się połączyć w trybie programowania właśnie z modułem REC - ciekawi mnie czy twojemu się to udaje ?
--
jacek
-
pytałem się o autko w kwestii czy posiada moduł REC, mój op-com (też chiny) nie umie się połączyć w trybie programowania właśnie z modułem REC - ciekawi mnie czy twojemu się to udaje ?
--
jacek
Z REC , UEC łaczy sie bez problemu , w sumie łaczy sie ze wszystkim , tylko mam problem ze zmianą jezyka w BC , mam CD30mp3 i za cholere nie moge wejsc do tej opcji . Moze twój opcom to potrafi ? ;D
-
Bo języka (zakładam że na PL) w BC nie zmienisz op-comem, dodam jako ciekawostkę TECHEM2 też nie, w ASO nie chcieli się pojąć takiej usługi - mówili że problem jest, oni ustawiają język PL i widać że jest polski język ale do wyłączenia elektryki ;(. Póki co jest polonizacja zakładki nawigacji (jak masz) zrobiona przez kolegów z Vectra Klub Polska, oraz projekt pełnej translacji na pl BC ale w trakcie.
--
jacek
-
W CD30MP3 od samego poczatku mialem polski jezyk , przed aktywacją BC w serwisie opla :( , wtedy jeszcze nie mialem opcoma . Skasowali mnie 150 zł za właczenie funkcji chwilowego spalania itp , i pozbyli polskiego jezyka :spiderman: .
W CD30MP3 zmienisz na polski , po wejsciu do opcji "konfiguracja wariantów programu " , tylko trzeba to zrobić na wyłączonym zapłonie , przy właczonym radiu . W innym przypadku komp nie zapamieta ustawień .
No i sęk w tym ze nie moge wejsc do tej opcji , koledzy z forum opla moga wejsc do tej opcji , ja nie :spiderman: , przy próbie wyskakuje jakis błąd i " skontaktuj sie z adako "
-
Jak był fabrycznie PL BC to musi Ci działać, musimy się zgadać, zobaczysz czy Ci zadziała na moim op-comie
--
jacek