Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne

Inne tematy => Motoryzacja => Wątek zaczęty przez: Angelika w Sierpnia 07, 2015, 09:55:59

Tytuł: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: Angelika w Sierpnia 07, 2015, 09:55:59
W niedzielę wyjeżdżam ponad 1000km w jedną stronę, a mój samochód ma jakieś problemy z paliwem (benzyniak). Nie wiadomo kiedy, bez żadnego powodu nagle "przestaje ciągnąć", jak gdyby ktoś przytrzymywał go za tył i próbował wyhamować auto, trwa to około 5-10 sekund, po czym nagle dostaje znowu pełnej mocy, na tych tylko kilka sekund zaświeca się pomarańczowa kontrolka z symbolem silnika. Objawia się to coraz częściej
Komputery mechaników nic nie wykazują, ta usterka jak mówią, nie zapisuje się w historii błędów, trzeba by chyba jeździć z podłączonym diagnostą, aby utrafić feralny moment, który może akurat nie nastąpić. Najczęściej występuje to w trakcie monotonnej, ale szybkiej, długotrwałej jazdy i tu jest największy problem, bo gdyby samochód nawalił mi na autobanie, to jak wiadomo, byłby z tego spory kłopot. Coraz częściej samochód szarpie na mieście po powrocie z długiej trasy, zwłaszcza, gdy chcemy wyprzedzać, coś go przytrzymuje, męczy się i nagle zaskoczy wyrywając do przodu.
Dzisiaj mamy piątek, więc może ktoś tu zna jakiegoś magika, który zdążył by to wyregulować, czy nie wiem, naprawić w ciągu tych dwu dni?
Wyjazd niedziela, bardzo wcześnie rano.
Tytuł: Odp: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: Bieniu w Sierpnia 07, 2015, 12:06:23
99% walnieta cewka, jakie auto?
Tytuł: Odp: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: Angelika w Sierpnia 08, 2015, 08:19:25
Skoda Fabia 2003r / 1,2 / 40kW / TMBNW26Y133796984
Czy wymiana takiej cewki, to duży koszt?
Ile może zająć wymiana tej cewki?
Jutro samochód musi jechać, choćby miał sprawiać problemy.
Tytuł: Odp: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: DEtonator w Sierpnia 08, 2015, 10:03:54
Tak jak zasugerował Bieniu może to być uszkodzona cewka zapłonowa, przyczyn może być więcej, dlatego bez wizyty w warsztacie się nie obędzie. Poza układem zapłonowym (cewka, świece, przewody wysokiego napięcia) należy również sprawdzić układ zasilania paliwem, (pompa paliwa-ciśnienie w układzie, przekaźnik zasilania pompy). Zdarzały się również problemy z masą/zasilaniem silnika i jego sterownika. W aucie z 2003 roku zakres kodów usterek nie jest zbytnio rozbudowany i wiele symptomów niewłaściwej pracy sterownik nie odnotuje. Tak czy siak, jeżeli auto ma jutro jechać dość daleko, należałoby usterkę usunąć, bo przygoda z lawetą i holowaniem jest bardzo prawdopodobna. Auta przez to forum się niestety nie naprawi. ;)
Tytuł: Odp: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: Bieniu w Sierpnia 08, 2015, 11:13:42
150 zł cewka.Maja chłopaki na miejscu z NGK.Wymiana jakies 30 min bo trzeba sprawdzic która(sa trzy) Tyle ze to taka diagnoza przez forum...moge sie mylic, sa inne opcje. Podsyłam kontakt na pw, hurtownia jest do 14.00
Tytuł: Odp: Przerwy w zasilaniu paliwem
Wiadomość wysłana przez: Angelika w Sierpnia 19, 2015, 06:26:51
Wstyd się przyznać, ale wystarczyło wymienić świece, których od nowości nikt nawet nigdy nie sprawdzał (132 000 km).
Silnik pracuje jak nowy.
Podziękowania dla Pana Bieniu !