Wirtualne Police i okolice - forum dyskusyjne
Inne tematy => Humor => Wątek zaczęty przez: emesz w Lutego 04, 2011, 12:48:04
-
Leci dumnie stado Żurawi. Podlatuje do nich Bocian i mówi:
- ooo ile Was tu się zgromadziło... chyba ze 100.
- Boćku boćku - odparł Żuraw - jakie 100. Do stu to nam sporo brakuje
- Ciekawe ile - zapytał bocian
- A jeszcze raz tyle, pół tyle, ćwierć tyle i jeszcze ja sam i dopiero było by nas 100.
Więc ile Żurawi teraz leci? Pomyśl minutę i napisz odpowiedź. Nie oszukuj nie czekaj dłużej niż minutę od przeczytania. Sprawdź się czy odgadniesz.
Nie pisz rozwiązania po prostu sprawdź czy rozwiążesz ta zagadkę w minutę? Napisz tylko proszę czy się udało, czy nie. Proszę o szczerość sam jestem ciekawy czy Ci się udało?
Jeden warunek nie pisz na forum odpowiedzi. Daj szansę innym. Napisz tylko czy udało Ci się rozwiązać zagadkę w minutę czy nie?
TAK/NIE
-
a jest haczyk?
-
Jasiu, haczyk jest taki, że Pan się nudzi i wymyśla cuda.
Chce wzbudzić ciekawość, i zaprosić to swojej stronki podanej w podpisie.
Odpowiedź nie jest, aż taka trudna.
Pytania, które zadał ten Pan, pochodzi ze szkoleń dla przedstawicieli handlowych.
Ten Pan sam zarabia na rozsyłaniu reklam na e-mail.
Podaj Panu adres i się zdziwisz, jak dużo będziesz miała reklam :)
Dodam tylko, że Pan ten pojawia się na wielu forach.
-
Jasiu, haczyk jest taki, że Pan się nudzi i wymyśla cuda.
Chce wzbudzić ciekawość, i zaprosić to swojej stronki podanej w podpisie.
Odpowiedź nie jest, aż taka trudna.
Dokladnie, jak piszesz.
36+36+18+9+1=100, czas 20 sek.
A Pan niech glupszego od siebie gdzes indziej poszuka.
-
No właśnie , zadanie było bardzo proste, dlatego szukałam haczyka... a podpisów z reguły nie czytam i nie wchodzę na podane stronki. Oczywiście, adresu nikomu nie podam :rotfl:
-
Jasiu, haczyk jest taki, że Pan się nudzi i wymyśla cuda.
Chce wzbudzić ciekawość, i zaprosić to swojej stronki podanej w podpisie.
Odpowiedź nie jest, aż taka trudna.
Pytania, które zadał ten Pan, pochodzi ze szkoleń dla przedstawicieli handlowych.
Ten Pan sam zarabia na rozsyłaniu reklam na e-mail.
Podaj Panu adres i się zdziwisz, jak dużo będziesz miała reklam :)
Dodam tylko, że Pan ten pojawia się na wielu forach.
Nie lubimy reklamy :p
-
Jasiu, haczyk jest taki, że Pan się nudzi i wymyśla cuda.
Chce wzbudzić ciekawość, i zaprosić to swojej stronki podanej w podpisie.
Odpowiedź nie jest, aż taka trudna.
Dokladnie, jak piszesz.
36+36+18+9+1=100, czas 20 sek.
A Pan niech glupszego od siebie gdzes indziej poszuka.
W wyniku Twojej odpowiedzi mam dyskomfort. Zrobiłem, co trzeba, ale nie w 20 sekund tylko w jakąś minutę, 15 sekund. Po prostu napisałem równanie i tyle mi czasu zajęło. Fajnie, umiem napisać równanie. Ale Ty Bartku, zrobiłeś, co trzeba bez równania. Błysk inteligencji. Chylę głowę. Pozdrowienia! Ot, następstwo pokoleń!
-
W wyniku Twojej odpowiedzi mam dyskomfort. Zrobiłem, co trzeba, ale nie w 20 sekund tylko w jakąś minutę, 15 sekund. Po prostu napisałem równanie i tyle mi czasu zajęło. Fajnie, umiem napisać równanie. Ale Ty Bartku, zrobiłeś, co trzeba bez równania. Błysk inteligencji. Chylę głowę. Pozdrowienia! Ot, następstwo pokoleń!
Drogi Beobachterze, po prostu skojarzyłem rodzaj zadania, jest ich wiele w testach na inteligencję, zasada ich rozwiązywania jest schematycznie podobna, faktem jest to, że strzeliłem szybko i w miarę trafnie w liczbę wyjściową tej zagadki. To tłumaczy szybkość z jaką udało mi się znaleźć rozwiązanie. Myślę, że to nie jest jakiś imponujący wynik, ludzie, którzy interesują się takimi zagadkami byliby jeszcze szybsi. Pozdrawiam. :)
-
Ja to niestety też musiałam rozpisać,też mi to około minuty zajęło,dokładnie nie liczyłam.Niestety jako wzrokowiec wszystko muszę mieć przed oczami :)
-
Witam. Takie żartobliwe i bez żadnych haczyków pytanie.
Cegła waży 1 kilogram i pół cegły. Ile waży cegła?
Ciekawe jakie będą odpowiedzi i ile ich będzie. Na przestrzeni lat, gdy zadaje znajomym tę zagadkę padają tak nieprawdopodobne odpowiedzi że szok.
Pozdrawiam Piko.
-
Zadanie na poziomie I klasy szkoły podstawowej; można je rozwiązać układając równanie z jedną niewiadomą x oznaczającą wagę cegły:
x = 1 + x/2,
(1 - 1/2)x = 1,
x/2 = 1,
x = 2.
Odp. Cegła waży 2 kg.
-
udało się :D :jupi:
-
mi tez wyszło 2 kg. w sensie ze dobrze?
-
Zadanie na poziomie I klasy szkoły podstawowej; można je rozwiązać układając równanie z jedną niewiadomą x oznaczającą wagę cegły:
Ale komplikujesz. Cegła waży dwie półcegłówki :)
-
Cegła waży dwie półcegłówki
Tys rocja. :)
-
Z zadanek zawsze fascynowały mnie te o pociągach. To może tak dla utrudnienia na minutkę każde, z materiału czwartej i piątej klasy podstawowej - powodzenia :jupi:
1.Pociąg o długości 200 m jedzie przez tunel o długości 200m z prędkością 200km/h.
Ile czasu potrzebuje na pokonanie całego tunelu?
2.Pociąg jadący ze stałą prędkością przejechał most długości 200m w ciągu 1minuty, a obserwatora stojącego na moście minął w ciągu 12s. Jaką długość miał ten pociąg?
-
Witam.
1). Najprawdopodobniej 7.2 sek
2). Długość składu to 120 m.
Głowa boli..
Za jakiś tydzień, jak nie zapomnę napiszę Wam śmieszną zagadkę. Czy matematyczną? W każdym razie trzeba będzie dobrze pomyśleć.
Pozdrawiam Piko.
-
1. 0,002 h
2. Według mnie 50 m :)
Liczone w pamięci.
-
1. 7,2 sek
2. 40 m
Liczone na kalkulatorze. :razz:
-
2. 40m
Wtedy musiałby jechać sześć pociągów na minutę :)
-
Wtedy musiałby jechać sześć pociągów na minutę :)
He? A to dlaczego?
P.S. Już sqmałem. ;)
-
Podpowiedź.
Nikt powyżej nie podał jednocześnie dwóch prawidłowych odpowiedzi, ale każda z powyższych osób jedną odpowiedź podała prawidłowo.
-
Podpowiedź.
Nikt nie podał jednocześnie dwóch prawidłowych odpowiedzi, ale każda z powyższych osób jedną odpowiedź podała prawidłowo.
Dla sprawdzenia liczyłem różnymi sposobami i wyniki wychodziły takie same.
-
Speedbax ,zwróć uwagę ,że aby pociąg zjechał z mostu musi pokonać też drogę swojej długości tj dodatkowe
12s
-
Musiałam to dziecku pokazać ;D na samochodzikach ;D
-
Speedbax ,zwróć uwagę ,że aby pociąg zjechał z mostu musi pokonać też drogę swojej długości tj 12s
Ale tutaj nie było konkretnie powiedziane w którym miejscu na moście stoi ów obserwator (początek, środek, koniec?). Przyjąłem więc, że podane 200 metrów mostu odnosi się do przejazdu całego składu pociągu. Inaczej treść tego zadania nie ma sensu.
-
Stał na moście, a pociąg minął go w ciągu 12s. Musiał stać w takim miejscu aby pociąg mógł go minąć (generalnie to obojętne) - czyli to informacja o tym, że w ciągu12s pociąg przebył drogę swojej długości. W takim razie w ciągu minuty (60s) pokona drogę 5 razy dłuższą. Wiadomo z zadania, że droga przebyta przez pociąg w ciągu minuty = długość mostu plus długość pociągu (bo przecież musi zjechać z mostu). Stąd też 200 m stanowi czterokrotność długości pociągu tj. 200:4 =50.
-
Odpowiedź 7,2 s do zad. 1 - jest OK ;D
-
Wiem, że wynik 50 m jest wynikiem prawidłowym (poszperałem teraz w necie: http://pracadomowa24.pl/zadanie/6450-zadanie-tekstowe/ ). Oczywiście Twoje wyjaśnienie jak najbardziej ma sens. Pomyślałem za bardzo na skróty. ;) Więc oba wyniki podane przez Wykidajłę były prawidłowe.
-
jejku tam jest odp w godz. taa 0,001h =3,6s sorry nie zwróciłam uwagi na jednostkę
Szacun dla Wykidajło
-
speedbax nie można otworzyć twego zamieszczonego linka
-
Dziwne... Ja odpalam bez problemu. To jeszcze raz:
http://pracadomowa24.pl/zadanie/6450-zadanie-tekstowe/
-
A mi wychodzi tak
1) 6 sekund,jeżeli ma przejechać 200m,jeżeli ma przejechać,most,czyli musi pokonać 400m,czyli wtedy 12 sekund
2) pociąg ma 40m,ponieważ 200m na minutę,minuta to 60s:5=12s,więc 200m też trzeba podzielić na 5=40m
-
Dziwne... Ja odpalam bez problemu. To jeszcze raz:
Ja też.
-
Dziwne... Ja odpalam bez problemu. To jeszcze raz:
http://pracadomowa24.pl/z...danie-tekstowe/
Dziś mi się otworzyło,wczoraj nie chciało,a co do zadania,to pisze wyraźnie:
Pociąg jadący ze stałą prędkością przejechał most długości 200 m w ciągu 1 minuty, a obserwatora stojącego na moście minął w ciągu 12 sekund. Jaką długość miał ten pociąg?
odpowiedz to prawdopodobnie 50 m, ale skąd ten wynik nie wiem?
200m na minutę,minuta to 60s:5=12s,więc 200m też trzeba podzielić na 5=40m pociąg,będę się kłócić.Jak ktoś twierdzi inaczej,to niech mi wytłumaczy,dlaczego 50metrów tak,a 40m już nie.
-
------12s----12s---12s---12s---12s
-I____I_____I____I____I____I
-I 40m I 40m I 40m I 40m I 40m I
-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
most 200m
TATANKAS - narysowałam Twoje rozwiązanie - zobacz pociąg o długości 40 m przy warunkach zadania, nie przejechał mostu, - nie zjechał :<
-
No proste to przeca.
Jeśli pociąg w minute robi 200 metrów, to 400 metrów robi w 120 sekund. Dzielimy na 10 i wychodzi, że w 12 sekund przejeżdża 40 metrów.
Pociąg w minute robi 200 metrów + swoją długość :)
-
Jeśli pociąg w minute robi 200 metrów, to 400 metrów robi w 120 sekund. Dzielimy na 10 i wychodzi, że w 12 sekund przejeżdża 40 metrów.
W zadaniu nie pisze , że pociąg przejechal drogę 200m . napisano ,że przejechał most o długości 200m w ciągu minuty. Wytłumaczenie było wyżej
-
Czekajta,bo mi tu wszyscy mieszacie,było tak:
1.Pociąg o długości 200 m jedzie przez tunel o długości 200m z prędkością 200km/h.
Ile czasu potrzebuje na pokonanie całego tunelu?
2.Pociąg jadący ze stałą prędkością przejechał most długości 200m w ciągu 1minuty, a obserwatora stojącego na moście minął w ciągu 12s. Jaką długość miał ten pociąg?
To są dwa zadania,więc:
1.Odpowiedź to 7,2 sekundy-wczoraj chyba byłam za bardzo nie wyspana,dziś mi wyszło tak
a nad drugim zasiądę później,bo muszę po dzieciaki lecieć...
-
Błędne założenie, że droga pociągu to 200m. Droga pociągu to 200m plus długość pociągu...
-
Stał na moście, a pociąg minął go w ciągu 12s. Musiał stać w takim miejscu aby pociąg mógł go minąć (generalnie to obojętne) - czyli to informacja o tym, że w ciągu12s pociąg przebył drogę swojej długości. W takim razie w ciągu minuty (60s) pokona drogę 5 razy dłuższą. Wiadomo z zadania, że droga przebyta przez pociąg w ciągu minuty = długość mostu plus długość pociągu (bo przecież musi zjechać z mostu). Stąd też 200 m stanowi czterokrotność długości pociągu tj. 200:4 =50.
Witam. Tak na chwilkę wpadłem zaciekawiony wynikami i tu mam pewne wątpliwości. Wydaje mi się że jednak stanowi to trzykrotność ponieważ, 200 to jest dokładnie tyle samo co długość składu. Więc 12 sek. na wjazd, 12 na przejazd i 12 na zjazd?
Po mojemu nie chce być inaczej. ;)
Pozdrawiam Piko (były kolejarz). :)
-
Ja tam obliczyłam tak:
pociąg jedzie z prędkością
200km/godzinę
czyli 100km/30 minut
czyli 10km/3 minuty
to jest 10000metrów/180 sekund
czyli 1000metrów/18sekund
1000 metrów podzielić na 5 jest 200metrów
18 sekund podzielić na 5 jest 3,6 sekundy
pociąg przejeżdża 200 metrów w 3,6 sekundy,czyli 400 metrów w 7,2 sekundy-i to moim zdaniem dobra odpowiedź!!!
2)Jeżeli most 200m pociąg przejechał w 1 minutę,czyli 60 sekund to:
60 sekund:5=12 sekund
to
200 metrów:5=40 metrów
bo
(40m w 12s)+(40m w 12s)+(40m w 12s)+(40m w 12s)+(40m w 12s)
to właśnie 200m w 60 sekund
I dalej będę się upierać przy swoim,że pociąg miał długość 40m!!!
I takie obliczenia na chłopski rozum mnie najbardziej przekonują,innych nie przyjmuję :devil:
-
:rotfl: jak skład ma 200m i minął człowieka na moście w ciągu 12s to tego człowieka już chyba nie ma....
pozdrawiam kolejarza piko
-
Tatankas uruchom wyobraźnię, jesteś właśnie na końcu mostu,ale go nie przejechałaś (zawsze możesz zobaczyć na rysunek , który Ci narysowałam )
-
Jeżeli most 200m pociąg przejechał w 1 minutę,czyli 60 sekund to:
I to jest właśnie haczyk, na który się nabrałem. Podany czas i przebyta droga nie mogą być podstawione do wzoru na prędkość, bo wyjdą głupoty. Aby pociąg przejechał most musi wykonać drogę 200 metrów + pytaną długość pociągu. To zadanie trzeba liczyć proporcjami, a nie obliczeniami na prędkość/drogę/czas.
W takim razie w ciągu minuty (60s) pokona drogę 5 razy dłuższą. Wiadomo z zadania, że droga przebyta przez pociąg w ciągu minuty = długość mostu plus długość pociągu (bo przecież musi zjechać z mostu). Stąd też 200 m stanowi czterokrotność długości pociągu tj. 200:4 =50.
Powyższe objaśnienie Garde bardzo dokładnie to wyjaśnia.
-
Tatankas uruchom wyobraźnię, jesteś właśnie na końcu mostu,ale go nie przejechałaś (zawsze możesz zobaczyć na rysunek , który Ci narysowałam )
No ale napisali,że przejechał,to mnie zmyliło ;)
Rysunek rozumim,liczby tyż,ale jakoś te ich obliczenia do mnie nie docierają :crazy:
szkoda m dzieci,które muszą się z takimi zadaniami męczyć :'(
-
Kiedyś w minutę czy dwie .... a dziś już nie to samo, nawet myślenie nie te. ;)
Ale nie raz w życiu trzeba sobie coś odmienić, w moim przypadku właśnie to że tu zajrzałem i dałem się wciągnąć w te matematyczne łamigłówki. Fajnie tak. Teraz się śmieję sam z siebie ile tu różnych wizji, koncepcji i wyliczanek miałem.. A tu tak naprawdę to trzeba wyjąć gdzieś z szafy starą kolejkę (może być Piko) i przeprowadzić doświadczenie. Prawie jak z zadaniem właśnie z podręcznika dla kl. IV czy V? Pamiętam, syn kiedyś wrócił ze szkoły i się mnie pyta. Tato Ile razy w ciągu doby na tarczy zegara wskazówki godzinowa i minutowa znajdują się względem siebie pod kątem prostym?
Nie czekałem długo z odpowiedzią, (przecież dwa razy w każdej godzinie x 24 to) 48.. na co syn odpowiedział - lipa tato. Do szkoły!
Wyjąłem wtedy commodore c64 napisałem szybko program w Basicu i zdziwko?! Moja "komoda" podała poprawną odpowiedź. Ile policzcie sami.... na pewno nie 48.
Pozdrawiam i do kiedyś ...Piko.[/b]
-
50. Liczone w wyobraźni, bez "pomocy".
-
Piko, fajna zagadka :pom:
Liczcie, mnie się nie chce. Podpowiem, że wyraźnie mniej niż się na pierwszy rzut oka wydaje :)
-
Do tego zadania potrzebny zegarek z tarczą,mi wyszło 44 razy :)
-
Chyba jeszcze za dużo :)
-
Nawet przy tym założeniu się mylisz :rotfl:
Ps. Policzyłem jednak, zgadzam się z tatankas :)
-
Mnie też wyszło 44, zatem wynik tatankas wydaje się być prawidłowym.
-
Na wyspie mieszkają tylko rycerze i giermkowie. Rycerze zawsze mówią prawdę, giermkowie zawsze kłamią. Ktoś krzyknął:
- Jestem kłamcą !
Czy mieszka na wyspie? :colors:
-
Może mieszkać. Na świecie jest wiele wysp... :)
Ciekawszy wariant Twojego zadania: na tej wyspie spotykasz giermka z rycerzem. Jakie pytanie zadasz, żeby się dowiedzieć, która z dwóch dróg prowadzi do zamku? (możesz je zadać tylko jednemu z nich)
-
Ciekawszy wariant Twojego zadania: na tej wyspie spotykasz giermka z rycerzem. Jakie pytanie zadasz, żeby się dowiedzieć, która z dwóch dróg prowadzi do zamku? (możesz je zadać tylko jednemu z nich)
Spytam rycerza, czy ta droga to do jego siedziby. :lol2: chyba :lol2:
-
Ciekawszy wariant Twojego zadania: na tej wyspie spotykasz giermka z rycerzem. Jakie pytanie zadasz, żeby się dowiedzieć, która z dwóch dróg prowadzi do zamku? (możesz je zadać tylko jednemu z nich)
Spytam rycerza, czy ta droga to do jego siedziby. :lol2: chyba :lol2:
Brawo :)
Byłem ciekaw, kiedy ktoś zauważy, że wiemy, kto kłamie, a kto nie.
DrKafar, przez tę rutynę kiedyś się niepotrzebnie przepracujesz :D
-
Na wyspie mieszkają tylko rycerze i giermkowie. Rycerze zawsze mówią prawdę, giermkowie zawsze kłamią. Ktoś krzyknął:
- Jestem kłamcą !
Czy mieszka na wyspie? :colors:
no OK, to zadanie trzeba doprecyzować :lol2:
Czy jest mieszkańcem tej wyspy? Czy jest rycerzem , czy giermkiem? Dlaczego?
-
Co jest ... Doktorku ?!?
-
Witam. Z zegareczkiem zagadka się podobała i wyniki się zgadzają ;)
Fajnie.
Dziś mam śmieszne proste (jak się wie?) zadanie matematyczne, polega ono na precyzyjnym wskazaniu która kula jest lżejsza . Otóż: Mamy 9 szt identycznych z wyglądu kul lecz między nimi znajduje się jedna o innej wadze - jest lżejsza. Do dyspozycji mamy wagę szalkową i nie mniej nie więcej TYLKO! możliwość wykonania dwóch pomiarów. ;)
Proszę wskazać precyzyjnie na podstawie tych dwóch pomiarów która z kul jest lżejsza.
Bajka (jak się wie).
Pozdrawiam Piko.
-
Znam to więc nie będę psuł zabawy :batman:
-
To się nazywa gra w trzy kupki :)
-
Fajne :lol2: zastanawiam się jak to narysować ;D
-
I pomiar:
OOO OOO
I___V___I
J: OOO=OOO to II pomiar z nieważonych kul
O--------O
I___V___I
J: O=O to ostatnia nieważona kula jest tą szukaną.
pozostałe warianty przy nierównych wynikach to już można sobie dopowiedzieć.
Pozdrawiam :sunny:
-
Uwaga ! Na te zadanka należy podać odpowiedź w ciągu 5 s po przeczytaniu każdego z nich :money:
1.Człowiek ma 10 palców u rąk. Oblicz ilość palców u dziesięciu rąk.
2. Kierowca samochodu ma brata, a brat kierowcy nie ma brata . Kim jest kierowca tego samochodu?
Czas start. A może 5 s to za dużo? :lol2:
-
1. 50
2. siostra
P.S. Te druga zagadke to pamietam z dziecinstwa :) Moj s.p. tato lubil sie z nami bawic w takie zgadywanki:)
-
2. siostra
P.S. Te druga zagadke to pamietam z dziecinstwa :) Moj s.p. tato lubil sie z nami bawic w takie zgadywanki:)
_________________
Odpowiedź na drugie zadanie to:
Kanioma 83 ( o ile ma brata) :rotfl:
-
Zegarek Kasi wskazywał dwie minuty temu godzinę o dwie minuty późniejszą niż zegarek Asi wskazuje w tej chwili, no to zegarek Asi dwie minuty temu wskazywał godzinę wcześniejszą niż zegarek Kasi wskazuje wskazuje teraz o .... ile minut???
Powodzenia :sleep:
-
http://img.myepicwall.com/i/2012/01/8bb781cc5bc76b15f526770b29cabf57.png?1326638915
-
:rotfl: A gdyby to pytanie padło w angielskim przedszkolu hm?
-
Pewnie nikt nie znałby odpowiedzi :D
-
A gdyby to pytanie padło w angielskim przedszkolu hm?
To nie był bu autobus, bo nie jest piętrowy xD
-
Całkiem ładnie wątek edukacyjny się rozwinął... :)